AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.064

Vart i sthlm kan man lyfta upp bilen för att tvätta under?

GDS-hallarna på okq8 börjar ju försvinna mer och mer och där också lyftarna.
Vart kan man lyfta upp den och där det också är tillåtet att tvätta under?
Tänkte motortvätta växellådan.
De
607
Decoy_81

530ia MT -07 Carbon-Schwarz
330ia MT -04 Black Sapphire
Tror OKQ8 Upplands Väsby fortfarande har två lyftar kvar.
De flesta hallar som har GDS har det uppdelat som så att antingen så tvättar man (ingen lyft), eller så mekar man (lyft men ingen högtryck). Men är man lite fiffig tar man "lyftplatsen" bredvid "tvättplatsen" o lånar högtryckstvätten...Kan göras på OKQ8 i Fittja vet jag med säkerhet, hur det ser ut i GDS hallen i Täby (avfart Täby C, Preem macken vid 4-vägskorsningen) minns jag inte. Finns (fanns) även GDS i Huddinge (Huddingev/Ågestav) minns dock inte hur det var med lyft...
Detta var en intressant initativ dock ligger det i Göteborg.
Är det inte konstigt att det blir färre och färre GDS-hallar? Tycker det alltid är fullt när man kommer så efterfrågan verkar ju finnas. Jag tvättar alltid för hand hos OK. Tycker även det är lite konstigt att inget annat företag erbjuder motsvarande.

Mvh Johan
Man måste skilja lite på GDS, det värsta jag visste när jag skulle meka var att vänta på 80% av dem som tvättar bilen som stod på lyft men lyfte aldrig upp den.

Väldigt synd att GDS försvinner men på sätt och vis förstår jag det också folk är rätt oansvariga när det gäller att städa upp efter sig och lämna tillbaka verktyg.
I Skåne finns det med lyft en kedja som kört några år men häruppe i Lappland, dvs Sthlm så har inget dykt upp, verkar som man bryr sig mindre om sina bilar häruppe.
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Var väl som så att det blev problem för det kom till slut vatten i hydrauliken och tror det till och med hände en olycka och då togs tvättmöjligheten bort på lyftplatserna.
Egentligen är det rätt löjligt att vi sitter här och klagar på ett motorrelaterat fordon, skamligt att vi inte dragit ihoop ett gäng för garage än.
OKQ8 i Helenelund sollentuna har två lyftar. Undrar om inte dom till och med hade högtryck till lyftplatserna också?

Jag har för mig att det var så men jag ska inte ta gift på att jag minns rätt.
Henke: De hade lyft + tvätt förut innan de renoverade. Nu är det ingen tvätt på lyftplatserna. Men annars mycket bra att de har kvar GDS-möjligheterna och dessutom har kostat på hallen en viss renovering.

Mvh Johan
Är det någon som har något tips på hur man ska tvätta under funderar på att spreja motortvätt under på växellådan så gott det går och sen köra högtryck för hand medans den står på marken eller automattvätten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.