AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.897

Hur har ni monterat era kupé värmare i E90 E91?

an
191
anders82
Bmw F34 320 gt xdrive 2014
Satt och funderade var man ska göra av kupé värmaren i bilen?
Hur har ni gjort ligger den slängd på golvet?
Svara gärna med bild.
Ma
32
Magnusson91
BMW 330DA Touring M-sport -09
Jag har en slimmad DEFA-värmare som sitter monterat nere på passagerargolvet, upptill mot handsfacket. Den är riktad så att den blåser rakt mot passagerarstolen vilket kanske inte är helt optimalt, men kollegan som jag samåker med brukar uppskatta förvärmd läderstol. ;)

MVH Christian
Jo
212
Jore
Tesla Model 3 -21
Tesla Model 3 -19 (Såld)
F31 318dx -15 (Såld)
E91 320d -11 (Såld)
Jag har också en DEFA satt på samma plats som Magnusson beskriver. Kablaget är dolt så det enda som syns (knappt) är värmaren. Kan ta bilder imorgon
Jag har monterat min kupévärmare under handskfacket, är helt ur vägen och ingen som direkt tänker på att den sitter där.

Länk
Mo
106
Mogge88
520 D X-Drive M-sport F11 - 16
320 D X-Drive E-91 - 2011
hur gjorde ni med genomföringen i torpedväggen? var det svårt att montera själva värmardelen till motorn?
Jo
212
Jore
Tesla Model 3 -21
Tesla Model 3 -19 (Såld)
F31 318dx -15 (Såld)
E91 320d -11 (Såld)
Min sitter på samma sätt men med dolt kablage. Den satt där vid köp så har ingen aning om hur det är draget mer än att genomföringen är på passagerarsidan.

Länk
Länk
Länk
Länk

Inte sett förrän nu att det va en DEFA 2100w. Värmer gott gör den! Inga problem med framrutan även långt under nollan.
Mo
63
Monno
320dA Touring -09
Monterade nyss värmare och uttag i min E91 LCI. (N47 motorn calix slangvärmare)

Värmaren var nemas problemas, men du verkar tänkt köra på Defas? Vet inte hur man monterar dom. =)
Intaget satt jag nere till vänster i fejkgallret brevid dimljuset, blir riktigt bra, syns inte alls.

Angånde att komma in i kupén... Det är inte bara kan jag säga. Det finns ju tydligen nån väg genom golvet på nått vis?

Men jag gjorde såhär.
Värmare och intag på vänster sida, gick bakom motorn (bra med liten 4a i utrymme gjord för 6a) med kabeln till uttaget, strippade fast den i ett AC rör som gick där bakom.
Sen var det bara plocka bort allt vad styrbox och låda heter. Lådan är för övrigt större än hålet, så lite kärlek krävs. Var försiktig med kablarna! Och kom ihåg hur dom gick så det ser snyggt ut när du ska tillbaka med ECUn och reläerna sen igen.
I alla fall, bakom denna låda sitter en liten svart plupp (inte det stora vita hålet man ser, funkar icke då det är dikt styrboxlådan) och om man gör hål i denna svarta plupp hamnar du i kupén bakom handsfacket, riktigt jävligt till. Men det går att fiska fram kabeln med lite finess.
Man behöver inte plocka ner handsfacket för att komma åt kabeln, men man får ligga som en fakir för att komma åt.

Dåligt beskrivet kanske, men kort å gott, det finns en väg in bakom lådan för styrboxen. =)
Det lät krångligt =) Det sitter mycket riktigt en genomföring i golvet på passagerarsidan. Man får lossa plasten som sitter på undersidan bilen och lyfta på golvmattan. Man behöver lossa några plastbitar inne i bilen med för att lyfta mattan. Det är väl lite trångt där med men det tar inte många minuter att få in kabeln i bilen om man tar den vägen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.