AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.073

Byta mätarhus E46

Sida 2 av 2
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
I mitt fall måste jag koppla in instrumentet i bilen för att få kontakt med det såklart då jag inte har någon jigg. Det luriga (och turliga) var att bara EWS fick provklustrets mätarställning och inte resten av modulerna som lagrar kilometer. Återkommer när jag får lite annan utrustning inom kort.

Mvh Ola

Min bil:

Länk

Jo
1
Jope123
320i E46 1999
Slänger mig in i den här gamla tråden.

Har en gammal E46:a 1999 som ungarna använder som slit och släng bil.

Igår ringde dottern och sa att det surrade som fasen om instrumentpanelen och alla instrument slutade fungera... Jojo tänkte jag när jag åkte och hämtade henne.

Hon hade dock helt rätt... instrummentpanelen surrade och varvräknare hastighetsmätare och allt annat visade på nolll... Lustigt att panelen fortsatte väsnas även när tandningen var avslagen.
När jag lossade batteriet så slutade oljudet men instrumenten var fortsatt döda.

Min första tanke var att köpa nytt cluster på bildelsbasen men efter att ha läst tråden så inser jag att det inte går att bara byta rakt av.

Är det någon i Stockholmstrakten som har en BWM scanner som skulle kunna hjälpa mig att programera clustret för en pava vin? :) Är inte speciellt sugen på att ge 3000 till en verkstad för en bil som knappt är värd dem pengarna.

Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Jope, svarar här. Såg din Powerpost.
Ovan skrev jag att jag hade ny utrustning på gång för att klara de nyare husen. De visade sig vara så komplext att ja la det åt sidan.
I ditt fall går det troligen att programmera ett annat cluster med BMW-scanner då det är en 99:a. Det förutsätter dock att clustret du får tag i är ett "gammalt" utan det nya chipet i. Jag hade tagit ur clustret och kollat artikelnumret och sen letat reda på ett exakt likadant. Bör finnas på ebay eller liknande. Det kan också vara så att flera olika art nummer passar men då behöver jag VIN eller regnummer på bilen för att kolla det.
Jag har några BMW-scanner liggande som jag kan sälja. Hade tidigare annons på blocket men behöll några för eventuella garantiärenden efter jag släckte annonsen i höstas. Har dock inte fått några returer så nu kan jag släppa dem. 600 kr inkl programvara som fungerar på alla Windows operativ inkl 8 och 10. Självklart supporterar jag om frågor dyker upp. Powerposta vid intresse.

Mvh Ola

Min bil:

Länk
br
399
braman
bmw 540 e39 01 vit m-paket
kan man ändra Miltal i e36 325 1992 med BMW-scanner

olao lika bra skicka min gammla till dig se om det fungerar ser du skrev du har några st
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Braman, nej det går inte.

Mvh Ola

Min bil:

Länk
br
399
braman
bmw 540 e39 01 vit m-paket
olaO kan jag skicka tillbaka min som inte fungerar du få kolla på den är tacksam

Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
braman, skicka så kollar jag på det.
Men varför i hela världen skriver du detta i tråden? Du har ju både mail och powerpost att tillgå.
Kraftigt off-topic.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.