|
|
|
|---|---|
| Är radiomottagningen verkligen så kass i BMW eller kan man göra ngt? I Vectran får jag in exempelvis rockklassiker exemplariskt utanför hemmet, det kan jag helt glömma i beemern. | |
| E39? Har du LED angel eyes eller broms/backljus? Testa ta bort/stäng av. Många kines LED kretsar stör radion i e39 | |
| Inga LED i denna tyvärr.. | |
| Har också dålig radiomottagning. Sitter dock något LED skräp i skyltlyktorna. Kanske skulle testa att koppla bort dem. | |
| Jag åtgärdade det genom att löda om lödningarna på radiomodulen, bm24 har jag för mig att den ska heta för att det ska vara aktuellt. Har fungerat klockrent efter det. | |
| Vart är modulen lokaliserad i min touring? | |
| Under golvet till vänster | |
| Under golvmattan på förarplatsen? | |
| Jag störde mig på dålig radiomottagning tills jag ryckte ur mobilladdaren i ciguttaget och mottagningen blev perfekt igen. :) | |
|
Infinite, i lastutrymmet under golvet. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Tackar, kollar i helgen.. | |
|
Hittat den i bagagen, vad är det för mdul som sitter framför? Är det också stereorelaterat. Sedan har jag GPS i vänster stolpe, där sitter också en modul med antennkablar, är det till takantennen och GPS? Hur som, vad kan man göra med radiomodulen, läst om lödning men har inte snappat upp vad? |
|
|
Vad krångligt allt känns. En modul i vänstra stolpen. Den påverkar mottagningen, men tre antennkablar in i den samt el och sedan ut i rutan. En modul över vänster bakdäck framför DVD läsaren till navigatorn. Ingen kabel påverkar radiomottagningen, antar den enbart är till navi då? Sedan en modul vid vänster baksäte, en antennkabel och en ut i rutan. Är det till telefonen? Jag blir snurrig. Vilken ska man koncentrera sig på..? |
|
| Kolla här: Länk | |
| Tack. Hjälper det mot mottagningsproblem. Det hade jag inte fattat. Värmer på lödkolven imorgon:) | |
|
Det hjälpte mig efter att ha provat allt annat, lycka till. /wmt |
|
| Konstigt jag har oxå haft störningar nu när jag tänker tillbaka sen i somras tills jag bytte till led angeleyes men andra sidan har jag satt samma lampor i min e39 där funkar det fint! | |
|
Hade BM54. Ser dock det är crackeleringar i en del lödningar. Ber svärfar lägga dit lite extra. Vad är skillnaden på BM24 och BM54? |
|
| Klar förbättring efter lödning men inte tillräckligt för att slippa brus på hit kanalerna. På antennförstärkaren drog jag ur en koppling med två kablar, ej den till rutan och ingenting hände med mottagningen. Fick en känsla av att det är 12v matningen men mätte bara 0,5v mellan dessa. Separat säkring? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.