|
|
|
|---|---|
|
Har efter bussningsbyte i bakvagnen fått ett missljud som hörs mest i 50km/h respektive 120km/h. Misstänkte direkt bakhjulslagren då jag haft allt löst vid bussningsbyte. Böt även en drivaxel i samma sväng. Gjorde hjulinställning efter detta. Sedan som sagt dök missljudet upp iaf då jag började känna av det, kan varit innan med men blandade sig med alla andra ljud som dåliga bussningar och fel hjulinställning innebär. För mig låter det som vänster bakhjulslager när jag kör, sitter jag dock bak låter det mer som det kommer från under framsätet. Jag blir konfunderad, vad kan det vara? | |
|
När det är ljud som låter från olika ställen beroende på vart man sitter så brukar det komma nånstans mittimellan, dvs mitten i ditt fall. Under bilen (mellan framstol och baksäten) så har du i stort sett bara kardanen. Kanske en kardanknut? Dom är ju enkla att se om dessa glappar. Tycker iofs du borde ha andra symptom om det är nåt med kardanen... |
|
| Sund tanke. Tro mig, det finns mer problem. Dragläge = obefintligt. När man släpper kopplingen är det faktiskt så att det är en känsla av glapp. Har tagit bort reduceringsventilen till kopplingen men gjorde ej bilen ngt trevligare. Tror även samtliga dämpare är slut men det skall väl inte ge detta vinande ljud. Letar dock nya men är inte billiga ens i Tyskland. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.