AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.594

vad är felet på parkkeringsljus?

Hej undrar har en bmw 335 cab e93 facelift undrar när man låser upp dörren så lyser parkeringsljuset alltid märkte att den inte lyser vet ni vad det kan vara?
då menar jag när man låser upp med fjärrkontrollen så ska det lysa några sekunder innan den slocknar?
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Du kanske inte har programmerat båda nycklarna lika. Tryck i nyckeln och kolla inställningarna i checkkontrollen. Mvh
De är samma på båda nycklarna kunde inte hitta vad felet är den funkade innan
ba
100
bart112
M135i xDrive -16
På pre-LCI ska vredet stå i Auto-läget för att det ska fungera, antar att det är samma p LCI?

Min höll på så där också när startbatteriet började bli dåligt, bytte batteri och allt fungerar som det ska.
Laddat batteriet under natten hoppas den fungerar annars byter jag batteriet tack för svaren.
Har laddat batteriet men det kvarstår samma fel kan de va så att måste köpa nytt batteri?
ba
100
bart112
M135i xDrive -16
Inte omöjligt, jag hade dock försökt göra ett lasttest på det.

Vad får du ut för spänning på batteriet när bilen varit avstängd i 15 minuter?

Min bil varnade för låg spänning efter två, tre minuter på tändingen, det i kombinationen med att parkreringsljus lös sporadisk, comfort access nästan aldrig funkade osv. gjorde att jag var tämligen säker på att det var dags för batteribyt.
Ne har inte testat vad kostar ett batteri?
ba
100
bart112
M135i xDrive -16
Jag köpte ett 74AH Vart på Autoexperten för runt 1500:-.
Jag körde liteefter laddning och nu funkar det hoppas det håller tack för alla svar.
Efter laddningen funkade välkomstbelysningen angel eyes bra nu gick det ca 3-4 dagar den tänds inte när jag trycker med nycklarna kan de va så att jag kör knappt långa resor ca 30km fram o tillbaka är batteriet död????
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
På min e93:a lyser parkeringsljuset när man låser upp, om ljusomkopplaren står på aut, men inte inte om den står på 0.

BMW CS #5206
Hej christer silvén min står också på automat den funkade när den hade laddats men nu gör det inte?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.