|
|
|
|---|---|
| Hej har hitta ett problem på min bmw e90 2005 strålkastar spolningen funkar inte. Börjar undrar om de är någon som har tagit ur nån säkring finns ju säkringar bakom handskfacket är de en separat säkring till strålkastarspolningen. För den måste väl funka när man har xenon eller hur ser de ut med de? . Sen är de en separat pump till strålkastarn eller går den under samma som till vindrutespolningen? | |
| Har hittat felet nu läcker spolarvätska vänster fram under fronten sitter de någon pump där eller är de någon slang som kan va lös har inte möjlighet att skruva just nu man måste nog ta lös innerskärmen eller nåt sånt för att komma åt.. | |
|
Det är ganska vanligt att själva spolararmen strejkar efter ett tag och då är det byte som gäller. Kanske inte är så för dig dock. Om du skall byta måste du bl a demontera hela fronten vilket du kan se på länken. Länk Bmw tar ca 1500 för jobbet o ca 750 för spolaren. Enligt en del ska det gå om man bara tar bort innerskärmen. Själv tar jag bort säkring nr 43 efter besiktningen för koppla bort dem och för att slippa problem. Mvh |
|
|
Hej igen fick möjlighet att skruva idag. Värkar inte va nåt som läcker men kan nog va samma problem som passo222 länkar till. Tog lös slangen från förgreningen som går vidare till själv pumpen och körde spolningen men spruta inget från slangen bör väl va hyfsat tryck där ändå? så de bör ju vara pumpen som är dålig? Tog aldrig lös innerskärmen för den är nitad såg på länken där att man måste in sen och programmera in själv pumpen eller har jag tolkat de fel? Kan man köpa pumpen lös eller måste man köpa med behållar å allt ? |
|
| Såg de nu att länken som passo222 länkade till va om man inte hade spolning sen tidigare . Så de bör ju bara va att byta pumpen och bilen bör känna av att de är en pump inkopplad till strålkastar spolningen kan man tycka.. | |
| Länken visar som du säger en nyinstallation om man inte har några, men även hur man kommer åt dem bakom fronten vilket var syftet i detta fall. Tror de ev styrs av vattentrycket dvs pumpen, sitter säkringen i, nr 43? Ingen programmering behövs efter ett byte! Mvh | |
| Tänk på att spolningen bara fungerar om lyset är på, inte om du har vredet på 0 då bara coronaringarna lyser! Mvh | |
|
Jo att halvljuset ska va på vet jag redan👍. Och tack för svar och länken 😀.. |
|
|
Krillekrut, fick du löst problemet? Har förmodligen samma bekymmer med min. Var det pump för strålkastare som läckte?? Mvh Alex |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Hej, Nu har jag visserligen en E46, men jag tittar på bilderna i länken och ser att strålkastarspolarna ser rätt lika ut med dem jag har på min bil. Jag har pysslat med detta ikväll eftersom min vänstra strålkastarspolare läcker. Jag sölar ned gatan med spolarvätska när bilen står parkerad, så något står inte rätt till. Har kommit fram till att inkopplingen och överföringen + O-ring mellan slang och pumparmen visserligen kan vara lite trött i skicket, men när jag känner med handen så är det inte där det primärt kommer ifrån. Det kommer under pumparmen. När jag sen manuellt för pumparmen in och ut så känner jag hur det droppar under den. Den är ju som en liten pump i sig själv så att säga. Armen sitter direkt under strålkastarenheten och fronten måste bort. (hade dän den igår och trodde att jag fick stil på det, men nej) /Anders |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.