AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.876

40mm sänkning E36

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Någon som har en bild på en E36 med 40mm sänkning?
Tänkte kosta på bilen nya fjädrar, men nya originalfjädrar blir lite väl högt tror jag
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
varför inte coilovers fjädrar, så kan du sänka och höja så mycket du vill.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Passar inte bra på en bruksbil, ofta dålig kvalitet och kass komfort
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Att sänka bilen medför automatiskt försämrad komfort (sänkta fjädrar = hårdare fjädrar = sämre komfort). Vill du ha någorlunda bra komfort på e36 så rekommenderar jag att du håller dig till original fjädrar.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Det sitter redan sänkningsfjädrar på bilen, men dessa är alldeles för korta och bilen är jättelåg.

Tack vare att bilen har renoverats med bussningar och stötdämpare av bra kvalitet så är bilen tillräckligt bekväm och fri från glapp och klonk.

Men jag vill ha en kompromiss mellan nya originalfjädrar och de 70-80 mm som sitter på nu :)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag hade en Compact-E36a som jag monterade 30mm sänkning på (eibach/Koni) och det var precis på gränsen för vad som var praktiskt i trafiken - det var precis så man kom upp på trotorarkanter utan skrap, det var precis så att snö/isklumparna som lossnar från stänkskydden på bilar under vintern kom in under spoilern utan att träffa den (dock träffade de balken som satt under motorn med en smäll!) - så personligen tycker jag att 30mm är max sänkning för att behålla någorlunda brukbarhet hos bilen.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Monterade 40/15 på min nyligt, hade dock m chassie innan så oförändrar höjd bak och 25 lägre fram, blev väldigt nöjd. Nu ser man inte in ovanför framhjulet längre.

Har aldrig tagit i för mig än, tog mig både in i okq8 garaget och upp på lyften utan problem. Tycker inte den är så låg. Har dock varit med om att isklumpar tar i balken som Johan nämnde.

Köpte H&R
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Denna 318Ti ser helt perfekt hög ut Länk
Även denna compacten på blocket Länk ser bra ut, 40 mm sänkningssats enligt annonsen, skall fråga annonsören vilket märke det är
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.