AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.017

BMW e39 2000 sedan airbag problem

Be
98
Bertilsson89
BMW 540 93a e34 Sedan
Hello alla BMW PRO ! Jag behöver hjälp ! Min e39a har en ilsket lysande airbag lampa som jag fan inte få släck på ! Och efter många om och men så fick jag fram i datorn att jag inte fick kontakt med airbag styrenheten! Så byte den mot en bättre Beg, men nu får jag fram fel koder motstånd för litet passagerare airbag första och andra steget, motstånd för högt förrar airbag första och andra steget ! Får även på dörrar och tak airbag ! What to Do ??? Raderar jag dem så kommer dem tillbakas lika snabbt ! Så är ett konstant problem !
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Det kan vara trixigt att bara byta rakt av så där med airbagmoduler.
Kan behöva kodas in så den stämmer överens med just din airbagbestyckning. Donatorbilen behöver ju inte ha varit bestyckad på samma sätt.
Detta görs mycket lätt med BMW-scanner 1.4.0.9.
Vad har du kört för diagnosinstrument nu?

Mvh Ola

Min bil:

Länk

Be
98
Bertilsson89
BMW 540 93a e34 Sedan
Använder ediabas inpa ! Ett program som Jag har på en lapptopp, hur får man fram kodningen som ska vara i min styrenhet då ? Eftersom jag inte fick kontakt med den gamla,
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Går tyvärr inte med Inpa, möjligen om du har NCS-expert på datorn också men det kräver sin man. Klart på 5 min med BMW-scanner förutsatt att det är rätt airbagmodul. Kan finnas varianter till olika bilar i samma serie.

Ser ut så här nar man kodar SRS modul med Bmw scanner, bara klicka i aktuell utrustning och trycka write. Sen nolla kvarvarande felkoder:
Länk

Mvh Ola

Min bil:

Länk

Be
98
Bertilsson89
BMW 540 93a e34 Sedan
Okej ! Vart får man tag i en BMW scanner ? Har funderat ett tag på att skaffa något annat program ! Har ett kodnings program som jag ej kommer ihåg namnet på men där måste man skriva kod riktig kod ! Massa siffror,
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Man kollar på Sveriges största köp och sälj site och söker på Bmw scanner.
Då kommer en trevlig prick ;-) svara snabbt och leverera snabbt.
Bra och snabb support om det skulle behövas.

Mvh Ola

Min bil:

Länk
Be
98
Bertilsson89
BMW 540 93a e34 Sedan
Hahaha okej då skall jag kolla upp detta :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.