|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Ser man på den bilden så har den alltså gått ca 3500 mil på ett halvår. Är inte det orimligt mycket? | |
|
Mycket är det men inte orimligt, min 540 gick sjukt mycket som ny i Tyskland, har för mig 12000 mil första två åren. Finns folk som kör mycket därnere. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Snyggt jobbat Ola!! Misstänkte att den var backad vilket du bekräftade:). Vad jag minns som rullat en 840Ci/6-96a i Hellrot 15000mil sitt första år i Tyskland så långa körsträckor förekommer. Här har vi en 13månader gammal 320iM "J442100" som rullat 14200mil. Länk Hoppas ingen köper PSM utan att ha sett tråden eller kontrollerade den på egen hand. Mvh Stephan |
|
|
Ingen som har någon info om bilen jag länkade till? Vore intressant å veta om den är ok, känslan säger ju något annat men man vet ju aldrig. Ägarhistoriken i Sverige ser ju inte allt för oroande ut iaf? Faceliftstrålkastarna samt avgassystemet skulle ju jag dock byta bums om jag var spekulant. ///Stefan |
|
|
Det tråkiga med detta är ju att ingen kollar upp den på resan genom åren. Troligen vet inte firman som säljer den något om detta men jag har mailat dem och frågat. Får se vad svaret blir. Stefan85, jag försöker kolla den andra också! Mvh Ola Min bil: Länk PSM776 PSM 776 |
|
| Misstänkte nåt var fuffens med bilen, bra jobbat med kollen OlaO! | |
| Ja synd att den var så grovt skruvad, men som det redan nämnts gör man en korrekt bakgrundskontroll så hade man fått fram infon tämligen enkelt. Jag vet att långt ifrån alla BMW ÅF vill lämna ut "garantiservice historiken" (om man inte äger bilen...) så det gäller att man har goda kontakter med nån ÅF, eller en god kontakt som jobbar hos BMW. För övrigt måste den här bilen ha varit VÄLDIGT tacksam att skruva. Massor med mil första året, men förmodligen trots det i gott skick optiskt. Undrar när den skruvades, borde varit strax innan regbesiktningen, kan man tycka... | |
|
Fick svar nu från handlaren i en trevlig ton och han sa det att han inte kände till detta och att han tagit Carfax på den och det såg bra ut. Men Carfax hjälper ju föga som bekant om saker och ting har gjorts innan import. Nåväl, nu är han informerad innan den har blivit såld. Viktigt. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Men ska vi vara riktigt-riktigt korrekta så är det sk "beviset" som OlaO presenterat värt absolut INGENTING. Vad man ser på bilden är några datum samt mätarställning, men man kan inte se någonstans vilken bil (chassienr!) utdraget gäller. Rent teoretiskt skulle detta utdrag användas på alla BMW tillverkade säg mellan 1998-01 till 1999-12 förutsatt att de blivit tagna i trafik senast 2000-01 typ. Nu misstror jag inte OlaO, men det skadar inte att vara källkritisk. | |
|
Dawwe, Länk Klippte lite hårt i den första. Källkritisk ska man alltid vara. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Jag gillar bilden i programmet uppe till vänster när man ser någon lämna över nycklen till någon annan, känns tryggt :) | |
|
Stefan85, den där XRN714 som du länkade till verkar ok. Länk om man tittar i BMW garantidatabas och jämför med Carfax. Den gick osannolikt lite mellan 2010-2014 ca 300 mil men den var då avställd hela perioden så det förklarar saken. Såvida man inte kör avställt och sen skruvar tillbaka, men det känns lite väl långsökt. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Såpass, jävligt bra av dig å plocka fram uppgifterna! Bara hoppas att den hamnar hos någon som tar hand om den! Om skicket är bra skulle jag vilja påstå att den är vettigt prissatt. Kanske inte ett superklipp, men lyckas man med lite prut få ner den till 120-125k så gör man nog inte bort sig på sikt! ///Stefan |
|
| Den i första posten är bortplockad från blocket nu. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.