AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.536

Slang till nedre värmeventilen E-39 528i -97

T.
298
T.A
528IA Touring -97
X3 3.0i -04
Hallå gott folk

E det någon som vet vilken slang det är som jag skall ha till min 528i?
Jag hittar inget som ens liknar den på Realoem och köra till BMW fungerar ju inte heller nu när slangen är trasig :-)

Den går från nedre värmeventilsanslutningen till bak mellan motorn och torpedväggen. Det sitter en koppling som nästan känns som att den sitter i toppen. Det går givetvis inte att se eller fota till någon reda. Har bifogat dom bilder jag lyckats få.

Länk
Länk
Länk
T.
298
T.A
528IA Touring -97
X3 3.0i -04
Ingen som vet?
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Hej måste vara nr 5 (64218391003) på denna bild:
Länk

Googlar man på 64218391003 så hittar man denna bild bl.a:
Länk

Mvh Ola

Min bil:

Länk

T.
298
T.A
528IA Touring -97
X3 3.0i -04
JA :-) :-) :-)

Tack så jättemycket för hjälpen Ola

Jag hade mina misstankar om att det skulle vara den men man har ritat det så förbannat dumt så jag tänkte jag måste få det bekräftat. Har normalt aldrig problem att hitta dom delar jag säker men denna ...

Än en gång stort tack, nu slipper jag skrota kärran. Den har minst ett år till att ge.
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Varsågod! Tricket är ju att Googla det artikelnummer man tror det är så hittar man alltid riktiga bilder på grejerna.

Mvh Ola

Min bil:

Länk

T.
298
T.A
528IA Touring -97
X3 3.0i -04
Jo d e sant. Vette f.. D blev tvärstopp i huvudet när jag trodde toppen spruckit eller att toppapackningen blåst utåt. Det var ångan & vatten överallt i coupen o motor rummet så bara såg hur en ny bilaffär var på g innan jag planerat in det själv. Snart jul oxå ... Hahaha fy Fan för livet ibland....
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Läskigt när det händer....min 540 började rassla häromdagen och hag trodde det var godnatt. Ruggig känsla. Men det ordnade sig ;-)

Mvh Ola

Min bil:

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.