|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla! Får en indikation i huvudinstrumentet att höger bakljus är ur funktion. Kollat alla lampor och de är hela. Gjort rent och återmonterat men indikationen återkommer då och då. Någon som känner igen felet? Ett ljus till nummerskyltbelysningen är ur funktion trots ny lampa. Ingen spänning i hållaren. Var brukar trådarna brytas av på en E39. Går det att ta det via gummisbälgen som går mellan kaross och lucka eller måste man demontera klädseln i luckan? Ulf | |
|
Är det ombyggt till LED-lampor? ___ Min bil: Länk |
|
|
Kan räcka med trasig lampa i nummerskyltsbelysningen för att du skall få varning! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Topgun, om du inte får ordning på felet på riktigt så kan man med rätt utrustning (kostar inte mycket i sammanhanget) tex BMW-scanner stänga av bevakningen på valfri lampa. Detta brukar göras när man byter till Led etc. Kodningen görs med enkla knapptryck. Se bild: Länk Om intresse finns för Bmw scanner, kontakta undertecknad. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Låter intressant. Berätta mer om denna scanner. Vilket märke? Funktioner mm. Ulf |
|
|
Togunn, det är PA Soft Bmw-scanner med den senaste programvaran 1.4.0.9 (fullversion) Du finner all info om du söker på Sveriges största köp & sälj site. Sök på Bmw scanner så hittar du. Jag har använt det mycket själv och kan ge mycket bra support om det skulle behövas. Jag har även Pm:at dig. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Vad ingår i "shift F6 Old BMW Models"? Ulf |
|
|
Ulf, nu har du tittat på mitt Inpa kit. (Ett annat diagnosverktyg) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.