|
|
|
|---|---|
| Är det någon som har monterat en slanvärmare i en E46 med m54 motorn?Kan inte hitta någon info på forumet. | |
|
Japp, det har jag och min svåger gjort på hans e46. Här ser du var vi satte den: Länk Vilken typ av värmare? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Vill du inte ha "blockvärmare"? Vet att åtminstone Defa gör blockvärmare som sätts mot motorblocket. De värmer iofs "bara" oljan, men fungerar rätt bra ändå. Känns som att mycket värme går rakt ut i kylaren och kyls bort om man använder slangvärmare. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan det går inte ut i kylaren, det snurrar runt i motor och värmepaket. Termostaten är ju stängd. Grymt effektivt, jag har 60 grader i motorn på morgnarna ;-) Mvh Ola Länk |
|
| Kanon!Ska prova att montera i helgen,ska även köra cupefläkten lite lagom. | |
|
Intressant! Vart får man tag på en sån? Kostar? |
|
|
@JohanB: Slangvärmare är väl effektivare än kontaktvärmare. En blockvärmare värmer en massa metall och ongivvande luft i onödan medan slangvärmare värmer det som kylvattnet normalt kyler. Är inte slangvärmare att föredra rent funktionellt? Eller har jag missförstått? Slangvärmare ger väl också snabbare kupevärme utan dedikerad kupe-värmare /Patrik, med DEFA blockvärmare på E46touringen (M54) eftersom det var det enda min sydsvenska BMW-verkstad erbjöd då jag frågade (och inte visste bättre) /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Tomas_e36, jag köpte här: Länk men det finns liknande lite här och var på ebay och även Sverige här: Länk men den slår av redan vid 55 grader. En sån har jag i vår 530 men den 75 gradare jag har i 540:n känns betydligt effektivare. Den har också konstant cirkulation. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| På vilket håll cirkulerar kylvätskan i denna slang Ola0 | |
|
I bilens färdriktning. Man sätter värmaren på returen från värme paketet. Mvh Ola |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.