|
|
|
|---|---|
| Har nu bmw original(if) och dom har höjt priset ganska rejält! Bolaget Moderna försäkringar ska ha 5500kr/år för helförsäkring och är ungefär 50% billigare mot för vad jag har nu! Är ju inte ens något att fundera över när de skiljer så mycket! Erfarenheter med Moderna? | |
|
Har du kollat vad du får för premie på Trygg-Hansa? Var absolut billigast för mig senast när jag bytte. Länk ///Stefan |
|
| Om du tecknar din hemförsäkring i Moderna så får du ytterligare 20% rabatt på premien har jag för mig. | |
|
Det skiljer väldigt mycket mellan olika bolag (beroende på bilmodell, ålder, "bonus", boendetyp, boendeort, andra försäkringar i samma bolag etc.) - för vissa är ett bolag billigast men för andra med exakt likadan bil är ett annat bolag billigast, så det enda rätta men tråkiga svaret är: Du måste ringa runt till ALLA bolag och jämföra SJÄLV! Tänk också på att det kan skilja en del mellan olika bolag när det gäller villkor, självrisker, innehåll mm. - så det blir lite som att jämföra äpplen och päron. För MIG har dock Länsförsäkringar alltid varit billigast när jag jämfört... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Kolla Motormännen | |
|
Just det! Vinyl tog upp en faktor som faktiskt kan påverka premien en hel del - olika rabatter via olika organisationer man är med i (t ex. motormännen, fackförbund etc.). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Eller om man vill spara poäng i exempelvis SAS eurobonus, med sin försäkring hos Trygg Hansa. Då får man ett högre pris. :) __________ Mvh Grelle |
|
|
Köpte en 325 ix för 10 dagar sedan via blocket. Då följde det med 14 dagars gratis försäkring via Trygg-Hansa. Fick sedan ett erbjudande av Trygg-Hansa, om helförsäkring, 1500 mi, 3000;. självrisk vid vagnskada pris 9300:- Kollade runt lite och vips hade jag fått den försäkrad för 5800:- på läsforskningar med likdana förutsättningar. 1500mil, 3000.- självrisk vid vagnskada :) Så kolla runt ! /Linkan |
|
|
Fast skillnaden i villkor mellan olika bolag är inte så jättestor på dina bilar, eftersom du inte har maskinskadeförsäkring på någon av dem. Det är ju oftast just på maskinskademomentet den stora skillnaden är mellan olika bolag. Sen finns det ju andra anledningar till att den billigaste försäkringen inte alltid är den bästa. |
|
|
Om du blir Guldkund hos Länsförsäkringar så får du 20% på deras premier. Förutsätter att du lägger hem-/villaförsäkring där, tar ut ett kort, öppnar ett konto och månadssparar. Jag är guldkund hos dom, men vet inte hur dom är om något händer. Dom har i alla fall samma premie på importbil som på svensksåld. Fördelar: man får en lite mer personlig kontakt med dom. Nackdelar: du kan bara ringa dom på kontorstid. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.