AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.100

Batteri,Navi,instrument,tv kaos

Pa
3
Panserpapst
540 ia-99
Jag undrar om någon vet varför min E39-540-99 kan ha för fel?Den drar ur batteri under dagen.Ny generator och Boschbatteri satte jag i Januari och då gick den bra några månader sen kom det tillbaka och jag har ej brytt mig men det börjar bli mkt nu.Navin började snurra skiva hela tiden och hittar ej så jag tog ur den.Vad kan ha blivit med den?Pixlarna i display dåliga men ca 4 dagar utan ström fungerar det några timmar eller längre ibland sedan får jag gissa mig fram mellan de fungerande pixlarna?Tappar språkminne,klocka och en del andra inställningar så fort tändningen varit av.Ratten glömmer då och då.Kass grafik i 16:9.Ibland vill inte radion spela.Någon som vet något.Jag vill verkligen inte skrota😞
Ce
576
Centrallogik
X3 M Sport 20d -21
Mät hur många ampere den drar, dag därefter ut säkring för säkring tills det sjunker. Den, de säkringar som ger skillnad äger också lasten som förbrukar ström. Sen kollar du vilken enhet det är därefter.

Felsökning 1.
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Mycket vanligt på e39 är att det så kallade fläktmotståndet går sönder och gör att kupéfläkten står och går utan att man märker det när bilen är parkerad och låst. Knäcker batteriet så klart. Lätt att byta och kostar väl ca 1000 kr på BMW. Finns billigare på nätet.

Mvh Ola

Min bil:

Länk

Mvh Ola

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.