AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.903

Backen går bara i ibland e39 540

Nu har backen börjat krångla. Den går oftast inte i alls om bilen är kall. Inte förrän jag gungat bilen eller knuffat den några meter. Vad kan detta bero på?
De
607
Decoy_81

530ia MT -07 Carbon-Schwarz
330ia MT -04 Black Sapphire
Manuell eller automat? Om automat, när byttes olja och filter senast?
An
80
AndreSkogberg
530i Touring 93
Automat växel och det borde jag skrivit.
Vet inte när oljan är bytt inte under de tre år och ca 3000 mil jag kört ialla fall. Det har också varit lite oljedropp från växellådan.
www.noreverse.org
An
80
AndreSkogberg
530i Touring 93
Nu går backen inte i alls, slirar emellanåt men fungerar inte.
Har varit på verkstaden. De skickade mig genast till Björnes automatlådor. Björne ville ha 20 000 för att laga felet. Det är tydligen ett vanligt fel på äldre bmw automatlådor? en av tre kopplingslammeller har vikt sig och måste bytas?

Någon som har tips på någon annan verkstad med rimligare priser i Stockholmsområdet?
ta
43
tapir
525 91 e34
Hej det måste väl vara billigare med en begagnad låda?

An
80
AndreSkogberg
530i Touring 93
Jag är öppen för förslag :)
An
80
AndreSkogberg
530i Touring 93
Det verkar finnas en hel del automatlådor på skroten, men hur tar jag reda på att den passar min bil? Några tips?

ta
43
tapir
525 91 e34
Jag kunde titta på RealOEM.com jag tog dom sju sista i bilens serie nummer alltså BM***** så kan du gå in och kolla vilken låda du har,har för mig att det även finns en typ skylt på växl lådans högra sida

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Du kan ju kolla med Perre på Länk det skulle vara om han har någon beggad liggandes i sitt "lager" alternativt Spiros på Länk. Låda från skroten, om du inte skruvar själv, skall ju ha frakt och olja samt filter så kalkylen kanske inte skiljer så mycket i slutändan? Kolla Blocket, tradera samt powerbörsen härinne t vänster om något lämpligt kan finnas samt ebay.de och ebay.co.uk kan ju scannas av med men jag vill minnas att ok lådor kostar en bit över 1000 Euro och plus frakt samt byte blir nog inte skillnaden oändligt stor men kika och gör en översikt. Björnes är bra och jag antar att du får oljebyte samt bra garanti med?

Tråkigt att du råkat ut för detta men man får göra det bästa av situationen.

Mvh
Asken
An
80
AndreSkogberg
530i Touring 93
RealOEM.com hade jag helt glömt bort.

Tack tapir och tack Asken.

Hittar jag ingen för vettigt pris får jag försöka sälja den som reservdelsbil. Tråkigt då jag precis bytt skivor och ok :(
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kolla powerbörsen till vänster, såg en komplett motor med tillhörande låda till salu i sthlm. En motor utan lådan är värd pengar den med:)

Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.