|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Inom loppet av 3 veckor så har både M3:an och X5:an fått parkeringsskador bak :( Det trots att jag alltid ställer mig så ingen skall kunna melesta bilarna. På M3:an är högra delen av kofångare intryckt av ngn blå bil. På X5:an är det en röd bil som har smällt på mitt på. I båda fallen så har ingen givit sig tillkänna. Jag fattar inte det då det krånglar till det mera om det inte finns en motpart. Så svagt tycker jag av de som har kört in i mig. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Mm, det är sjukt svagt. Du kan le lite i mjugg åt att han förr eller senare krocksmiter ifrån en bil som tillhör någon testosteronstill alfahanne som ger honom stryk. Klen tröst för dig dock, men karma har en tendens att ofelbart studsa tillbaka! |
|
|
Jo, så är det. Morsan äger en fin E36 utan bucklor och rost, den har blivit påbackad tre gånger det senaste året och ingen har gett sig till känna. Nu verkar det som att försäkringsbolaget börjar att det handlar om försäkringsbedrägeri och hon börjar tröttna på att betala självrisken. Frågan är om det är lika bra att ge upp och erkänna sig besegrad? |
|
|
Kan berätta om motsatsen då svärfar var på stranden och fick sin v*lv* påbackad av några unga killar som var ute och tittade efter smällen och sedan körde därifrån. Men några andra rådiga badgäster tog bilnumret och satte en lapp till svärdfar. Den unge killen som körde pappas bil skämdes kraftfullt då svärfar hörde av sig och fick ersättning reparation av smitningsolyckan. Det var "bara" lyktglas men ändå fegt att smita. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Riktigt uselt, kan bara instämma med trådskaparen. Hade också en period inom några veckor, i somras, då det drabbade ett par av våra bilar. Tidsödande med polisanmälan, försäkringsbolag osv. | |
| Man skulle ha dragkrok både fram och bak som man fäller ut när man parkerar.. | |
|
Det är för illa alltså. Se till att ha ögonen öppna och ring och skvallra hos polisen och/eller försäkringsbolag om ni ser något. Vid smitning är körkortet i fara men det verkar vara få som fattat det? Det är ju dessutom ingen stor kostnad att vara ärlig i det här fallet. De flesta har 0 eller 1000kr i självrisk på trafikförsäkringen... Kontra den drabbade som väl har 3000-9000kr i självrisk på vagnskadan. Surt! |
|
| Stämmer det verkligen Marin med självrisken? Låter ju konstigt att man "kommer undan" med sin självrisk för trafik, om personen vållar skador på en annan bil med plåtskador/normal vagnskada ärende som följd. | |
|
Ja. Det är ju det trafikförsäkringen är till för! Alla skador du orsakar på andras bilar hus etc genom att köra på dem med din bil. Det är därför den är obligatorisk. En parkeringsskada är en kollision mellan två fordon, även om det bara handlar om att man smällt upp dörren i en annan bil. Vill man däremot ha skadorna på den egna bilen (som man själv orsakat) lagade också får man ta det på sin egen vagnskadeförsäkring. "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
Självrisken på nybilsgarantin på BMW (i alla fall på min förra E87) är 6500:-, fick reda på det den hårda vägen när någon backade in i den och sen stack. Biderman: funderar själv på denna när man ska in till stan och göra ett ärende: Länk :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.