|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Mitt ciguttag i mittkonsollen är inte strömsatt när bilen är av, en e91 330iAT -07 med Navi. Skulle alltså inte kunna ladda med plugg där. Är detta något som skiljer mellan olika modeller, kanske rentav konfbart via kodning? |
|
| En fördel med att ladda i cigguttaget är att man kan ha laddaren i och koppla in i kupevärmaruttaget å slipper ha huv öppen. | |
|
Man kan ladda med huven stängt om man drar sladdarna lite smidigt. Jag kör så och det fungerar alldeles utmärkt. Se videon här med instruktioner: Borde fungera med andra bmw modeller.. |
|
| Vill inte ha laddaren utanför. | |
|
Jag körde både via cigg-uttag och direkt på batteriet på min 993, CTEK förstås. Batteriet fungerade klanderfritt i de 7 år jag hade bilen. Det är inte jätteknepigt att ladda direkt på batteriet, sitter i framluckan under tygmattan. Tyckte dock det var mkt smidigare att jacka in i 12v-uttaget. Jag tog aldrig loss polerna från bilen såvitt jag kan minnas. mvh Anders |
|
|
Daniel.N. Jag har heller inte någon ström i mittuttaget i min X1-11, jag brukar använda kompressorn att pumpa cyklar med och då får jag dra igång bilen. Kan någon svara på om det går att koda om. Hälsn / Peter |
|
|
På e91 behöver bilen inte vara igång, men behövs tändläge 2. Då är ciguttagen strömsatta. Dvs 2 tryck på startknappen, utan att röra bromsen, på en automat. Kanske funkar på din X1? Snabbsökte lite häromveckan just om omkodning men hittade inget. Kanske lika bra - ganska skönt kunna lämna blåtandspuck och dylikt inkopplade i bilen, slipper behöva komma ihåg att plugga ur. Finns folk som rentav rycker säkring varje gång dom parkerar, istället för att plugga ur sina apparater ur ciguttagen. Nån föreslog att rent fysiskt koppla om om man verkligen alltid vill ha ström i uttagen. Men jag undrar om man inte kommer få felkoder ibland då, det finns väl tröskelvärden på hur många milliampere bilen får dra när den är av. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.