|
|
|
|---|---|
|
Hej, våran 520D vill plötsligen inte öppnas mer. Det är ingen av nyckelns lås, öppna eller öppna baklukan knapar som får någon respons. Det går att öppna med centrallås via dörren, men då när man öppnar går alarmen tills man hunnit sätta in nyckeln. Jag har provat med båda nycklarna. Jag har tittat på alla säkringar jag kan tänka mig höra till problemet. (Lite svårt att tolka symbolerna på säkrings diagrammet bara.) Och jag känner att jag måste prova lite till innanjag lämnar den över till profsen. Någon som har en ide eller lösning? Länk med säkringar och nycklar. Länk | |
| Dåligt laddade nycklar? | |
| Kan man ladda upp dem eller är det byta batteri du menar. De slutade nämligen att fungera samtidigt. Jag har två stycken. Så då tycker jag det vore konstigt om det var dem. Hur kan man ladda dem som du snakkar om? Görs det av bilen eller verkstan? | |
| För mig räckte det med att byta batterier i mina nycklar så fungerade allt igen på min gamla e60,om inte det funkar så rekommenderar jag dig att kolla upp mottagaren vilket inte är ett ovanligt fel heller. | |
|
Jag hittar ingen öppning till batteri i nycklarna och antar att de skall laddas via bilen. Men de har ju inga kontakter heller så vet inte hur det går till. Mottagaren kan det säkert vara men det är nog för kompliserat för mig. (Elektronik o sådant.) Är det någon som vet vilken säkring som sköter om detta. Utifrån mina bilder. Så kan jag kolla dem igen i morgon. Är lite lustigt när alarmet går varje gång jag går in i bilen i stan. |
|
| Comfort access nycklar har bytesbatteri (i alla fall pre-lci), vanliga laddas av bilen. | |
| Annan ledtråd här, Länk | |
|
Jag har inte comfort access nyckel. Så den laddas via bilen. Har inte kunskap att börja fifla med ting under skalet. Och inget garasj för den delen heller. (Som i länken) tack för tipsen. |
|
| Har prövat än numera nu. Ingen som kan se på bilderna och gissa vilken säkring som går till nyckel sensorn? Annars är tråden stängd. | |
|
Hej jewel12 Har du komfortaccess på nyckeln? Den typen kan/måste man byta batteri i. Om du inte har det så är det ett laddningsbart batteri som sitter i nyckeln och detta laddas när du sätter i nyckeln. Här är det viktigt att använda sig av bägge nycklarna så att batteriet aldrig blir helt urladdat. På min gamla E61 så råkade jag ut för samma sak och det berodde på standardfelet som finns på E61 dvs kabelbrott i bakluckekablaget. Misstänker att det troligen är detta som har hänt dig också annars är det fel i den enhet som sköter mottagning från nycklar (också ett relativt vanligt fel på E61). Lycka till /mården |
|
|
Hej igen jewel12. Tittade på bilderna och ser att du har den typ av nyckel som laddas automatiskt när du sätter i den. Om bägge slutade samtidigt så är det troligen inte fel på batteriet i nyckeln utan någon av de andra felen. Har för mig att vid kablagebrott så råkar du även ut för att den inte kommer ihåg vilken radiostation som hade när du stängde av bilen utan måste söka upp den igen. Prova och se ifall radion fungerar korrekt. /mården |
|
| Radion hittar jag inge fel på FM och am. De sparade kanalerna fungerar och det fungerar att hitta kanaler på manuel sök. Hur kan man se om det är/har varit kabelbrott? Skall se om mekaniker kan läsa med data sladd nästa vecka. Det kan gott vara kabelbrott, bakrutetorkaren håller på å köra även när den är avstängd ibland. Även höger bakdörs fönstermotor har tappat sin "anti crush" (eller vad det heter)förmåga om det har något med saken o göra. | |
|
Har nu haft min mekaniker läsa av datorn, och han hittade inga fel. Är det så att man måste felsöka eller har bmw verkstan ett annat program där de hittar allt. Bilen får bara stå upplåst tills jag vinner på lotto. Tråden är avslutad utan lösning på problemet. Tack för hjälpen alla. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.