|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har varit och tittat på en bmw 730 d som jag funderar på. Det jag funderar på är att den är importerad och bara gått 1904 mil. Det togs i bruk 2009-10-12 i utlandet troligt Tyskland. och importerades till Sweden och hade då gått 1823 mil när den registrerades här 2013-10-08 Alltså ska den gått 1823 mil i Tyskland på nästan fyra år, låter lite? Och sedan gått 81 mil i Sverige. Regnummer är DYZ048 Chassinummer är WBAKM21020C332315 De vill ha 329000kr för den men jag funderar på att bjuda 300000kr Någon som vet hur man kan kolla miltalet i Tyskland.? Mvh Niclas | |
| Fråga på BMW efter utdrag från ispa bmws system där service och garantiåtgärder skrivs in. Innan du gjort det bör du inte bjuda alls. Låter som ett osannolikt miltal för en bil som tas in för att säljas. Mvh Stephan | |
|
Enligt säljaren på fordonsmäklarna så är det en äldre herre som tagit in den privat och behöver nu inte bilen eftersom han blivit sjuk. Det är en förmedling enligt säljaren, men jag får tre års garanti. Han som äger bilen var mottaglig för bud kunde troligen gå ner endel i pris enligt säljaren. Såg nu efter lite letande på nätet att fordonsmäklarna fick den första gången till försäljning i slutet på juni och då för 399000kr. Så den verkar svårsåld. |
|
|
Tänk på att bilförsäljarna är mycket duktiga på att hitta på mer eller mindre trovärdiga historier om varför bilen ska säljas och vem förra ägaren var. Har exempel på nära håll. Kolla upp bilen på BMW som du fått tips om och bilda dig en egen uppfattning om bilen. |
|
|
Ja du har rätt jopp Har hört endel historier från bilhandlare de senaste åren och de verkar som det blivit mer och mer påhittade historier. Men jag ska kolla upp vad jag kan. När jag handlade min förra 525 på bawaria så ringde jag tidigare ägare som hade bytt in den där. Då fick man riktig info.. |
|
|
Enklast är nog att helt enkelt ringa den ägaren och ställa relevanta frågor. Tar väl fem min eller så. Vi har inte en aning och kan bara spekulera. Varit avställd sen nov 2013 och inte besiktigad sen dess heller, då den togs in typ. Då kan man fundera kring varför ta in en bil men inte använda den? Vissa bilhandlare har som vana att ställa av inbyten och sen låta den nye ägaren betala skatten som komma skall. Gör väl sig nån krona på det men nu står ju inte handlaren på bilen. Bara fara med nyckeln till närmsta BMW-handlare och göra en nyckelavläsning, den säger en del. Koll servicebok. Be om en inscanning. Kolla importdokument vart de nu är lagrade, det tyska briefet borde finnas med från första ägaren i Sverige i kopia om han är seriös. Mvh Asken |
|
| Här är den: Länk | |
|
En barnlek: Inpassning framkant huv mot framstötis strax innanför lyktan mot grill. Kan vara att den delen av huven inte är riktigt stängd likväl som något att titta närmare på. Kikar man på insidan av huven eller framstötisen kan man avgöra. Rattens ton i glans i förhållande till airbagen ser relativt lika ut men nyttjadet syns. Från fabrik är den exakt avstämd. Det som verkligen är en skillnad är mellan förarstolens glans mot passagerarsätets matthet i bilden ovanifrån på framsätena. Veck i skinn på förarstolen. Någon har nyttjat förarsätet, okänt hur mycket men ni fattar skillnaden. Kraftig person kan göra de märkena även på milen om man skruvar på sig emellanåt. Förarnackstöd, "kladdigt" i nederkant. Slitage eller brylcreme? Who knows. Vänster bakstötfångare, rak och fin linje från skärmkant till ovankant i passning. Kan vara ljuset som luras med vinkel likväl som färgskiftning och något åtgärdat. Samtliga karossspringor samt vinklar och övergångar om man låter blicken löpa över det som syns ser rakt, prydligt och talar för att bilen inte är åtgärdad efter storkrock eller sånt. Personligen tycker jag den är mera "standardutrustad" än "fullutrustad". en webasto hade gjort den attraktivare men går ju lika bra att eftermontera elvärmare med kupeuttag och laddare(!). Om den gått kort och stått mycket är det nästan regel än undantag att den bör få ett nytt AGM-batteri med inkodning. 5kkr på BMW. Sen om de koller som nämns är ok så då stämmer milen. Behöver inte vara så att fordonsmäklarna hittar på, det kan vara att säljaren inte vet allting i detalj för att ägaren just är sjuk och inte kan nyttja bilen.Fordonsmäklarna är inte med i Motorbranschens riksförbund. I Tyskland finns en lag som tvingar säljare att upplysa om bil varit krockad. Är den köpt hos en BMw-handlare finns historik att tillgå. Alla 7:or har numera fri service i 5 år/ 10000mil. Har den gått längre syns det i systemen deras och Bilia Segeltorp ligger närmast för att tala mera om inte ägarsamtalet ger något. Som alltid är det köparens marknad om man sitter på rätt info och kan klara sig utan bilen men ändå inte gå förbi skambudsgränsen. Kolla lite mobile.de och bmw.de Gebrauchtwagenbörse t ex så ser du utrustningsnivån på andra bilar. Gissar att den där rullat som flottuttagen bil där de säljs i större parti till leasingbolag eller företagsledningar med en viss utrustningsnivå. Jag hade kikat på bmw.se och begagnade med likadan modell. Gått längre ja men även försäkringspremie skillnad svsåld och import påverkar driftskostnad(kolla och posta gärna). Den på Ivarsbil har t ex vinterdäck och en sats sådana kostar kanske 15kkr och uppåt nya.Har den stått i lager ett tag går allt att pruta på. Vad en garanti på 3 år hos Solid försäkring ger har jag ingen aning om: Länk Mvh Asken |
|
|
Utrustning från BMW fabriken Länk Code Serienausstattung Standard Equipment S1CDA Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration S2SPA BMW LM Rad Sternspeiche 233 BMW LA wheel, star spoke 233 S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer S676A HiFi Lautsprechersystem HiFi speaker system S851A Sprachversion deutsch Language version German Code Sonderausstattung Optional Equipment S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles S1CBA CO2 Umfang CO2 package S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel S316A Automatische Heckklappenbetätigung automatic trunk lid mechanism S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering S323A Soft-Close-Automatik Türen Soft-Close-Automatic doors S403A Glasdach elektrisch Glass roof, electrical S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit S430A Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik Interior/outside mirror with auto dip S456A Komfortsitz mit Memory Comfort seat with memory S488A Lordosenstütze Fahrer u. Beifahrer Lumbar support, driver and passenger S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger S4B5A Edelholzausf. Esche Maser hochglänzend Fine wood ash grain, high-gloss S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC) S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional S612A BMW Assist BMW Assist S614A Internet Vorbereitung Internet, preparations S615A Erweiterte BMW Online Information Expanded BMW Online Information S616A BMW Online BMW Online S620A Spracheingabe Voice control S633A Vorbereitung Handy Business Preparation, mobile phone, Business S698A Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVD S6AAA BMW TeleServices BMW TeleServices S6ABA Steuerung Teleservices Control for Teleservices S7NHA BMW Service inclusive BMW Service inclusive S7SPA Navi Professional/Handyvorber. Bluetooth Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German S8S8A Länderspezifische Navi Zusteuerung Country-specific nav. system supply S8SCA Freischaltung Telematik länderspez. Telematics access request,country-spec. S8SPA Steuerung COP Control unit COP //Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.