|
|
|
|---|---|
|
Edit: La till en TLDR längs ner då inlägget blev långt. Hejsan, var och spontanköpte en E12 525 nyligen, men även om jag gillar bilen så inser jag att jag kanske borde köpt en riktig bruksbil istället. Vet dock inte hur jag vill göra med bilen, då jag aldrig lär hitta en ny, så tänkte priset får avgöra. Om bilen då: Jo det är som sagt en 525:a, svensksåld och jag är ägare nummer 6, varav 2 st skall vara bilhandlare. Bilen i sig är väl vad man skulle kalla "brukskick", bägge förgasarna är renoverade, toppen skall vara bytt, samt så sitter det en kam från en 528 i, bilen är ordentligt rostlagad under och ser vid en snabb titt väldigt bra ut undertill. Har dock tänkt lyfta upp bilen och kolla ordentligt nu i veckan. Annars så finns det rost i skärmkanter och dörrarna. Har inte haft en E12 förut, så inget att jämföra med, men det känns som att det är lite rost för att vara en 40 år gammal bil. Lacken ser lite tråkig ut, men kanske går att polera upp? Förar samt passagerar-stolen är slitna, samt så är det 3 sprickor i instrumentbrädan. Annars så är det väl inga direkta defekter jag hittat, motorn startar och känns bra, var ute och körde totalt ~40-50 mil igår utan problem. Finns dock 2 st elfel: Handbroms-lampan lyser/blinkar ibland under körning, samt så slocknar blinkerslampan ibland (Alltså den i instrumenthuset, blinkersena fungerar ändå) Står på sina originalfälgar, verktygslådan är komplett samt så sitter originalstereon i och fungerar. Besiktad UA i början av sommaren. Det är väl det jag kommer på på rak arm, så tänkte väl se om det fanns någon som är lite mer insatt på dessa gamla BMWs, som kanske vet vad som är ett vettigt pris? Men tack på förhand iaf. TLDR: E12 525 -75. 6st ägare. Besiktad UA i somras. Renoverade förgasare, 528 kam, bytt topp. Rost i dörrar samt skärmkanter, rostlagad undertill men ser seriöst och bra gjort. Sliten förar samt passagerar-stol. Sprickor i instrumentbrädan. Startar och går bra. Finns Original fälgar, komplett verktygslåda samt stereo/radio (inkopplad och fungerar) | |
|
Hej! Hmm...låter i mina ögon som en bil för ca 5'. Inga större pengar att "vinna eller förlora" i en försäljning.. Finns frågetecken dock...t.ex hur långt den rullat, vinterhjul? Har den rullat lite så är den värd en smula mer... Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.