|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Har en 120D 2010. Bilen är sänkt, ordentligt, de fjädrar man sänkte med är kapade. Nu söker jag efter nya fjädrar för börjar bli trött på att jag inte har någon comfort alls... Har hittat fjädrar till 120D dock inte till sportchassit. Någon som vet vart jag kan hitta sådana? Det gäller på fram och bak. Mvh | |
| Här kanske, Länk | |
|
Tack för länk. Jag har varit där och kollat, rätt osäker dock vilka som passar min. Sedan när jag kollat på alla möjliga sidor så hittar jag bara sänkningsfjädrar och sänka den vill jag ju inte göra... Det är höja jag vill göra. Men dom kanske kallas så, dålig koll på fjädrar. |
|
| Länk | |
| Tja... jag vet ett bra ställe där du kan hitta fjädrar till din bil. Hackefors bil? Linköping, östra förorten? Eller bmw.se kanske. :) | |
|
Tja, Jag bor i Linköping. BMW skulle ha 12800kr för fjädrar + arbetet. Det sa jag nej till. Sedan kollat runt andra verkstäder och dom ligger mellan 3000-6000kr med hjulinställning. Jag funderar annars på dessa: Länk Vad tror ni om dom? |
|
|
Såhär ser bilen ut nu där bak: Länk Och så vill jag ju verkligen inte ha... |
|
|
Har bilen gått länge på orginalstötdämparna i kombo med det bonn-sänket så är de nog rökta. Förbered börsen på nya sådana, eller köp coilovers. |
|
|
Har tänkt på det också. Men dom där jag länkade kommer väl funka? Lär väl höja bilen något iaf? |
|
|
Svar på fråga #1: Vet ej om just den fjädern du länkar till passar, du får grotta ner dig i det. Eibach är iaf ett bra val. Kolla även in onlineshoppar i DE och UK för ev lägre pris. #2: Ja, svårt att se exakt på bilden, men minst 5 cm från nuläget lär den höjas. |
|
|
Okej. Över däcket iaf så är jag nöjd. Pratar med deras support och dessa skulle passa till min bil. |
|
| Varför inte köpa originalgrejer och sedan byta på en mekonomen eller liknande? Byta stötdämpare och fjädrar på en 1-serie är ju inte rymdforskning. | |
| Och vart hittar jag det till ett rimligt pris? | |
|
Om du beslutar att bara byta fjädrar så beställ här: Länk ///Stefan |
|
|
Tack för länken. Hur mycket kommer dom där sänka? Vill sänka så lite som möjligt |
|
| Jag skulle tippa på mellan 15-20mm i förhållande till original sportchassi. | |
|
Okej kanon. Var precis på hackefors bil i Linköping. Dom skulle ha 3500kr för byta fram och bak + hjulinställningar. Helt sjukt vad det skiljer i pris på varje verkstad. |
|
|
Ja det kan skilja sjukt mycket! Fick du någon prisuppgift på vad fjädrarna skulle kosta hos Hackefors? På länken nedan har du lite bilder på hur eibach pro kittet blir. Länk |
|
|
Verkligen. Det där det ju sjukt mycket bättre ut än vad jag har nu.. Ja, dom skulle ha 1200kr/st. Jag visade honom dom fjädrarna jag länkade här och han tyckte jag skulle beställa dom ifrån den sidan, det blir som m sport fjädrar med dom om man utgår ifrån original fjäder utan m sport sa han. |
|
|
Då tycker jag det låter som att du pratade med en vettigt person på Hackefors bil! Skulle vilja påstå att eibachkitten är sjukt prisvärt! Jag menar 1200kr för en komplett uppsättning fjädrar fraktat hem till dörren, svårslaget;) |
|
|
Håller med dig. Hoppas att det inte kommer vara lika hårt att köra bilen efter detta byte. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.