|
|
|
|---|---|
|
Jag fick ett brev från BMW här om dagen att min bil snart är 2 år gammal och dom vill att jag kommer in med den så dom kan göra en koll på. är det något speciellt som jag ska be dom kolla på? kända problem! | |
|
Nej men de vill inkassera en enkel tusenlapp. ------- //Lövet |
|
|
Det finns nog inget att kolla på en två år gammal F20, förutom möjligtvis att det är drivmedel i tanken. Hade det varit en aktion på den, så hade det stått tydligt på ett sätt som inte kunnat missförstås. |
|
|
Ja är det en återkallelse står det tydligt vad som ska göras. Det där är sannolikt en "vehicle check" som i princip innebär att de springer ett varv runt bilen, kollar mönsterdjup samt om det finns spolarvätska i bilen. ------- //Lövet |
|
|
Instämmer med Andreas - en möjlighet att få in en bil för att kunna påpeka om något behöver bytas, nu när den ändå står inne på verkstaden... ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Bilen skall väl sannolikt servas när den är närmare två år, om inte det är gjort... MVH Christofer |
|
|
Konstigt, det brukar ju komma olika typer av erbjudanden när den fria servicen har utgått och inför besiktning. Men det kan knappast gälla i ditt fall. Finns det inga närmare detaljer vad "erbjudandet"/kontrollen omfattar? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.