|
|
|
|---|---|
|
Hej, är ny här på forumet. Här om dagen så märkte jag att det inte längre kommer något ljud från förardörren i bilen. ingen av högtalarna spelar musik. Efter lite googlande så talar det mesta mot att min ccc är trasig (ljudkanal vänster fram). Dock så hoppas jag någon annan här har erfarenheter av detta problem. Har fel sökt kablarna till högtalarna men allt värkar vara som det ska. Om ccc i bilen är trasig. Är det i så fall svårt att flytta över så att hötalarna på vänster fram tar samma ljud som höger fram eller vänster bak? tack på förhand! | |
| Har du ljud i högtalaren under förarstolen? Vad har du för stereosystem? | |
|
Alla E60 har basar/midar under stolarna, Även de med minsta ljudpaketet. Har du minsta paketet är dörren och basen sammankopplade så funkar det under golvet men inte i dörren så är CCC-okay men högtalaren död i dörren/kabelbrott. Diskanter har du inga i a-stolparna om du har lilla ljudpaketet. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
| Jag vet ej vilket system jag har, har navi blåtand aux mm. Värkar inte som den fungerar under stolen häller. Alla andra kanaler fungerar. Utom dessa 3 högtalare, höger bak funkar fint osv. | |
| Det är en 2007 årsmodell om det hjälper? | |
| Om du ställer in balansen på vänster och fadern på fram så är det knäpptyst? | |
| Japp inte ett ljud! | |
|
Då tolkar man (i alla fall jag) att du har Standard-systemet. Då driver huvudenheten både högtalaren i dörren samt woofern under stolen via samma kablage. Det är samma uteffekt på fram- och bakkanalerna i Standardsystemet så visst skulle du kunna lobotomera systemet genom att låta bakkanalerna driva framsystemet. Men eftersom du har såpass ny bil skulle jag personligen hellre byta ut huvudenheten om det är fel på den. Skriv in dina 7 sista tecken i chassinumret på VIN decodern så får du fram vilken utrustning bilen byggdes med, Länk |
|
|
Hej får endast ut denna infon från VIN Navigationssystem Professional Navigation system Professional S640A Vorbereitung Telefoneinbau universal Preparation f tel.installation universal S694A Vorbereitung BMW 6 CD Wechsler Provisions for BMW 6 CD changer S698A Area-Code 2 für DVD Vad är kostnaden om jag nu behöver köpa en ny enhet? Hur går jag tillväga om jag skulle vilja använda bakre kanalen fram? Förklara gärna bilder om någon har möjlighet till det. |
|
|
Allt kablage finns bakom huvudenheten så det finns möjligheter relativt enkelt att antingen swapa kablarna eller klippa och korskoppla dem. Ny enhet, om det nu är den som är trasig, får du leta efter på Bildelsbasen, ebay.de, ebay.co.uk, etc. Då har du nytta av Länk för att se vilka artikelnummer som är rätt. Skruva ut din enhet och läs av artikelnumret är smart. Första minutrarna på denna film visar hult enkelt det är att riva panelen, Länk (Dessutom kan du gratis få till sportläge på din bil om du kollar hela filmen, borde funka på diesel också) |
|
|
Ok tack för svaret, ska se om jag står ut med ljudet kopplat samman, annars får jag ta och titta på en ny enhet. Ps läste att man kunde löda om chipet som pajat i enheten på en brittisk sida. Om någon i Stockholm har tid och kunskap kring löda moderkort osv så är jag intresserad. |
|
|
Vad är det för effekt på kanalen ut? Lägger jag hela vänstersidan på höger fram orkar den driva allt då? Tack på förhand |
|
|
Om du har standardstereon så är det 4 x 25W i HU'n. Så svaret är nog knappast. Växla bak- och framkanalerna i stället eller köp en ny HU eftersom bilen är relativt ny. |
|
|
Hej, har nu bytt kanaler, bak mot fram och skarvat båda bak på den ena fram som fortfarande fungerade! Låter okej. Dock är ja nu sugen på utöka ljudet, Min tanke var att lägga till en 4" i instrumentpanelen, denna på hu. Dra basarna under stolarna till ett slutsteg i bakluckan samt lägga en baslåda i reservhjulslådan bak. Tar jag då singalen under stolarna drar bak till bakluckan till slutsteg, sen tillbaka till dessa 6,5 basar samt till nya lådan i reservhjulsbaljan. Vad tror ni om denna lösning? Har nämligen ett Mds gp4 steg hemma. Tack på förhand |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.