|
|
|
|---|---|
|
Min gamla härliga 518 från 1976 har ett litet problem. Lite mer som helst så kan den bara dö vilket jag tror beror på bränsle. Detta kan ske när som helst i både upp och nerförsbacke eller kurvor...behöver bara rulla i ca 10 sekunder så hoppar den igång dom vanligt igen. Eller om jag stannar den och väntar en liten stund så behöver jag bara starta den och den går precis som vanligt. Jag blir å misstänka bränslepump eller finns det något som reglerar trycket på förgasarmotorer som kan spöka? | |
|
Om den tvärdör direkt tror jag mer på ett tändningsproblem. MVH David Öfverdahl |
|
|
Går bilen bra vid kallstart och kan du varva ur utan svackor? Finns ett huvudrelä på min 318E30-88 framme invid vindrutan framför föraren men mot torpedväggen där den sitter tillsammans med 2 andra reläer. Detta huvudrelä kan skapa liknande problem och man vet det om man ruckar på den eller knackar då bilen är igång så kan den stanna. Vet inte om du har ett liknande? Bränslepumpsrelä kan möjligen orsaka ditt problem? |
|
| Hmm bilen går helt otroligt bra i alla väder men tvärdör liksom helt utanför förvarning. Jag vet att bilen laddade dåligt i början vilket gjorde att pumpen inte fick nog med kräm och lade av på liknande sätt. Bränslepumpn kanske tog stryk av det?e | |
|
Det är nog ett strömrelaterat problem i grunden iallafall. Glapp i tändningslås kan även ställa till med liknande problem som du har! Prova att jucka på nyckeln då bilen är igång. Då bilen stannar slocknar lampor då osv, kan du använda blinkers eller är det bara motorn som tvärdör? |
|
|
Ååh va kul att få svar! 😃 Nä bilens alla lyktor och lampor lyser precis som vanligt. Lär absolut testa å ruckla på nyckeln å se om det händer något. Bränslepumpsrelä låter lite intressant för jag tycker den beter sig likadant som när bilen inte laddade så pumpen jobbade som den skulle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.