|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Näpp, inga sensorer ens bak tyvärr. Kostar 9000:- och det ryms inte i budgeten. Backkamera kan fås för 4000:-. Prioriterar drag och Artico i stället. | |
| Märkligt att det inte är sensorer bak. Känns ju lite som standardutrustning numera. | |
| Håller med Amli, man tycker det borde vara standard, å att dom inte ens ligger med typ businesspaket är oxå märkligt. Var i den sitsen med allroaden jag tittade på. Saknade oxå backsensor. Blev lite småprovocerad av det faktiskt. Känns ju inte kul att åka med premiummärkena men sakna "basutrustning" | |
| De säljer en naken bil till ett lockande pris och tar hutlöst betalt för extrautrustning. Klassiskt knep... | |
Verdi |
Backsensorer skulle jag helst slippa. De piper och varnar långt innan hindret så att man blir stressad och osäker. Dessutom är de så långsamma att om man backar med lite fart så hinner de inte varna alls de ggr det faktiskt skulle göra nytta. Dvs de gånger man tror att det är fritt fram. |
| En säkerhetsgrej. Kan vara ett litet barn som är bakom bilen som inte syns inifrån bilen. | |
|
Verdi, Mercans sensorer är lite annorlunda mot BMWs. För det första så sitter den synliga varningen uppe i taket bak, så du måste antingen kolla bak eller i backspegeln för att se den. Sen varnar den inte med ljud förrän du är ca 40-50 cm från hinder. På BMW är ju risken att folk bara kollar på skärmen och inte kollar bak alls. |
|
|
Mina föräldrar skaffade sig en GLA nyligen (220CDI 4M), kan bara ge lovord åt MB för fina dieselmotorer och även 7G växellådan som fungerar väl så bra så som jag minns den 8-stegade ZF i min X3. Vår tjänstebil A4 saknar backsensorer, riktigt irriterande även om de precis som Verdi skriver inte alltid fungerar perfekt. Dragkrok? :-) |
|
| Dragkroken kostar lika mycket som backvarnaren, väljer kroken i stället. Får sätta på en tennisboll på den så blir det inga repor på andras bilar... :) | |
|
Ok, har kört mina första mil i nya c-klass. Känner igen det nämnda med backsensorerna, samma i e-klass. Märker att man blir bortskämd med back-kameran i Alltracken. Stort hästsläp efter, då är det sportläge på chassisättningen som gäller comfort och eco blev väl vingligt. Riktigt bra halv/helljus, bra kupéljus (dock trist för frun som lider av migrän) Som vanligt i MB, mysig inredning och resa-hur-långt-som-helst-känsla Tror inte det var mugghållare i den, kanske tillval. Kvick styrning, lite lik Evoque. C180 brummar ofint vid belastning, dieseln lär vara rätt väg att gå. Kommer sakna den när jag hämtar tillbaka Alltracken, samtidigt känns Passaten lagom bruksig för vårt lantliv =). Mvh Thomas |
|
|
Det blev till slut en C250 kombi 4-matic MED parkeringssensorer, dragkrok, tonade rutor, silverrails och fuskläder. Leasingbolaget godkände offerten, och om jag förstått det hela rätt prutade de ner den ytterligare till 350´ inklusive utrustningen ovan. I alla fall inga protester när vi skickade in offerten och bilen är nu beställd. Leverans i mars månad. MB verkar gå med på sjuka rabatter när det gäller tjänstebilar... |
|
| Låter som du fick en kanondeal! Ligger det ett stort ramavtal i botten? En kollega beställde precis en c250, edition 30, kombi 4-matic, business plus, fuskläder, 18", och ett antal tillval till och där stannade rabatten på 10%. | |
|
Fin bil! En liten fundering bara. Varför skulle inte leasingbolaget godkänna offerten? Har ÅF skrivit offerten så har väl inte leasingbolaget ngt med priset att göra? |
|
|
Är ni nöjda med era x205 Mercor? Min syster vill absolut köpa en ny W205 men enligt vissa forum är folk besvikna på kvaliteten. Hon vill ha en bensinare med 4wd (kör Audi A4q 220hk idag). Vilken utrustning är ett måste? Mvh Bruno, Uppsala Länk |
|
|
Jag köpte en c180 kombi -15 för en vecka sedan och är riktigt nöjd med den. Ligger skönt på vägen med klassisk Merca-känsla. Rullar tyst och med bra komfort med tanke på sportchassi. Trots beskedlig effekt så pinnar den på rätt bra. Valde bensinare efter att ha kört en hel del dieselbilar tidigare och blivit lite allergisk mot dieselknatter ;) Jag tycker kvaliteten eller rättare sagt kvalitetskänslan är hög, snäppet högre än 3-serie. Det enda jag skulle önska är lite mer "tyngd" i vissa knappar på mittpanelen. Om jag ska jämföra med 3-serie som jag tidigare varit inne på så tycker jag C-klass känns betydligt mer ombonad, luftigare och lite smålyxig. Displayer och menyer i färddator mm. känns betydligt nyare och modernare. På MB så är automat ett måste. En Merca C-klass eller större med manuell låda är nästan stendöd på beg.marknaden. På min har jag följande utrustning: Businesspaket (Avantgarde, direktstyrning, navigationsförberedelse, större tank) Business Plus (LED-strålkastare, aktiv p-assistent med parktronic, 230V-uttag bak) Automat, drag, metallic, extratonade rutor bak. Detta bör man nog ha som minimum anser jag. |
|
|
Jag åker en c220 CDI kombi sen ett par veckor tillbaks och är grymt nöjd. Åker tjänstebil och jag velade länge mellan BMW 5 serie och även 3 serie. 3-serien gick bort pga av avsaknad av motorvärmare, finns inte som tillval. Upplever Mercan som betydligt behagligare att åka i och för att vara diesel går den väldigt tyst. Kvalitetsmässigt tycker jag den är ett snäpp vassare än BMW 3-serie. Det jag har svårast för är utseendet på skärmen invändigt, ser ut som ett eftermonterat tillbehör, men funktionen är dock ok Jag har en C220 CDI 4-matic fleet edition Avantgarde med automat, vinterpaket, kombipaket. Som sagt, väldigt nöjd, kan bara rekommendera ! |
|
|
Tack, verkar vara ett bra alternativ till Audi (som har blivit dyra). Ingen som kört ett par tusen mil med x205? Mvh Bruno, Uppsala Länk |
|
|
Min bil har gått 2500 mil men jag har bara kört 100 av dem. Det är alltså dax för service nu och den tar tyvärr Mercedes ganska bra betalt för. |
|
|
Vi har kört drygt 3000 mil med vår C 250 cdi 4-matic. Kan bara instämma i hyllningskören. Vi har kombipaket, drag, automat, 4-matic samt Mercedes Artico-klädsel. Artico kostade ca 6000 utöver standardklädsel och det känns som väl investerade pengar jämfört med läder som kostade betydligt mer. Vår bil är i viss mån snikutrustad, då vi behövde få ner den i 350´ för att den skulle rymmas inom företagets tjänstebilsförmån. Vi fick alltså välja bort Avantgarde, vilket gör att bilen ser lite tristare ut in- och utvändigt. Behöver man inte de 34 extra hästkrafterna skulle jag rekommendera att välja avantgarde framför 250-motorn. Vi drar en tung båt ibland, varför vi prioriterade större motor. Jag hade i dagsläget satsat på en C220 cdi fleet edition med 4-matic. Frågan är dock om den skulle rymmas i budget i dag, då vi fick kraftig rabatt på bilen vi beställde. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.