AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
20.680

Mercedes C220 Bluetec (S205/W205), Erfarenheter?

Sida 2 av 3
Visa användare
236
Linni229
BMW 640xd GC -16
Passat Alltrack -16
Fick med stora tanken i offerten, generöst av MB att bjuda på de 600:- ;)

Snikutrustade bilar är för trist, jakten går vidare!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Säker på att det bara är varselljus? Det står ju uttryckligen "LED-strålkastare"

-------
//Lövet
Visa användare
236
Linni229
BMW 640xd GC -16
Passat Alltrack -16
Det står LED-strålkastare på hemsidan, men halogen i offerten. Får kolla upp det med säljaren.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Halogen är väl iofs rätt bra det med? I vilket fall som hels så tror jag inte att det är ILS på den. Tror inte att den bilen är lika prisvärd som fleet edition. Att plussa på all utrustning lär kosta en slant.

Angående bränsletanken så är ju 600kr ingen kostnad, men att komma på det efter köp blir säkert dyrare..
Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
Jag var begränsad till 333 tkr och insåg att man inte får så mycket BMW, audi eller merca för dom pengarna. Av alla tjänstebilsdeals bland dom e C-klass trevligast utrustningsmässigt. Som notorisk volvomotståndare bar det emot att kolla på dom men ångrar det inte. Ocean race v60, som redan är välutrustad, kan du lasta på mycket extra utrustning. Nu när du släppt SUVarna tänkte ja.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Volvo V60 D4 Ocean race kan nog vara ett vettigt alternativ. Man får en trevlig och bra utrustad bil, dock är det såklart ett steg ner i kvalitetskänsla och i mitt tycke en tråkigare invändig design. Men, som sagt, man får mer utrustning för pengarna.
Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
Jag håller med om att C klass känns lyxigare interiört, lite otippat tog volvo hem kvalitetskänsla-ronden interiört oc exteriört i AMS test på sedanmodellerna i år. Det var det jag var mest orolig för innan jag kollade, hade fått för mej att den skulle kännas ålderdomlig. Nackdelen med ocr modellen är att det är den gamla motorn eller framförallt automaten, å andra sidan är det AWD på den.
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Jag skulle gärna se samma rond i kvalitetskänsla med bilarna efter 4-5000 mil.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag har haft 2st V60is, båda har sett precis lika fräscha ut som motsvarande BMW vid 10.000 mil. Det enda som har lägre kvalitet är dörrhandtagen.

-------
//Lövet
Visa användare
236
Linni229
BMW 640xd GC -16
Passat Alltrack -16
30-edition har LED-ljus, säljaren hade missat det i offerten.

Man ser på många nya C- och E-klass att de har LED, ILS heter det väl på Merca språk? Motsvarar dessa de fantastiska BMW adaptiva LED ljusen fullt ut? Den är fin C-klassen, elegant samtidigt som den ser lite "sportig" ut med AMG paket. Däremot så känns den riktigt trång i baksätet. Sämre än F31 väl?

/Anders
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det finns (åtminstone på e-klass) två varianter av LED-ljus. En som motsvarar en vanlig "dum" xenonstrålkastare och en mer avancerad. Den vanliga är standard.

-------
//Lövet
Ja det är ju lika på BMW. Jag hade LED på min M6 2013 och de hade ju inte alls samma funktion som LED som jag haft på mina X5 2014/15. De man har nu är ju helt fantastiska, speciellt i kombination med Night Vision och HUD som jag har idag, i deta oändliga mörker vi har nu.

/Anders
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Lövet, ja V60 och till viss del XC60 är det nog som du säger bra kvalitetskänsla. V/XC70 däremot ska man vara glad om den klarar 1000 mil utan att den börjar knarra.
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Anders, det är alltså så stor skillnad på LED och Xenonljus? Jag valde inte det på min bil då jag tyckte det var väl saftigt då de kostade 16k vill jag minnas och var egentligen mest ute efter LED på blinkersen fram...

Motsvarar den avancerade på E-klass samma som den på A6 eller är det samma som den som är standard? Audi har nu också något som heter Matrix LED, är det bara ett flashigt namn eller vad är skillnaden där jämfört med konkurrenterna?
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Med känsla, Jag tror inte att den är trängre bak än F31. Tror att innermåtten är ganska lika eller aningen bättre i Mercan.

Vad man själv upplever som kvalitetskänsla är ju subjektivt. Jag upplever att Volvons interiör känns billigare och klumpigare än både BMW och Mercedes. Som att den saknar lite av tyskarnas finess och lyxkänsla. I detta uttalande ingår inga åsikter eller spekulationer om vilken biltillverkare som bygger bäst eller hållbarast bilar! ;)
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Länk
Visa användare
236
Linni229
BMW 640xd GC -16
Passat Alltrack -16
Nu har vi skickat in en offert till leasingbolaget på en solidsvart C250 Bluetec Edition 30 med 4matic och automat, kombipaket (drag, elbaklucka och tonade bakrutor), svart artico-klädsel och LED-ljus.

Bluetooth ingår, likaså MB:s motsvarighet till BMW:s sportstolar. MB:s stolar vinner i min värld, och då tycker jag ändå att BMW:s är riktigt bra.

Det vi inte fick med som hade varit schysst är navigation, parkeringssensorer och förvaringspaket, men vi får redan lägga till en liten slant så vi drog gränsen där.

Svart innertak gick inte att beställa separat, det ingår i AMG-paketet som kostar ca 40k. Dock finns det enligt säljaren kanske möjlighet att komplettera med innertaket när bilen väl var beställd, men han kunde inte lova att det gick att ordna.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Du borde ju kunna få med förberedelse för Map Pilot, och sedan köpa själva enheten separat från ebay för typ 200 euro så har du navigation i bilen. Själva förberedelsen kostar väl bara ett par tusen.
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Inte parkeringssensor bak ens?
Det skulle jag nog välja till i så fall.
Alla som köper en bil i den klassen räknar med att det är med.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.