|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej! Närmar sig tjänstebilsbyte, köpeskilling max 350´. Vi var först inne på XC60/X3 eller liknande, men har börjat snegla på MB C 220 Bluetec Fleet Edition (kombi) och har märkt att man faktiskt får en del bil för 350´. Däribland MB:s fuskläderklädsel... Någon som har erfarenhet av denna? (Alltså bilen i första hand, inte bara klädseln...). Vi hinner tyvärr inte vänta in faceliften av F31 som verkar komma under 2015. Vi har valt till kombipaket med dragkrok, Artico-klädsel och automat utöver Fleet Edition-paketet för totalt 353 000:-. Vad sägs? Vi förlorar fyrhjulsdriften men verkar vinna lite komfort och får en rykande färsk bilmodell som troligen kommer kännas fräsch under de tre år vi kommer köra den. | |
|
Det känns onekligen som mycket bil för pengarna. /Anders |
|
|
Kan du bara ge tummen upp och bidra med den lilla erfarenheten om att Artico känns fullgott som nästan-skinn. Såg att ni idag också kör Alltrack och känslan är iik det, riktiga antar jag, skinnet som VW har. Bilen har jag ännu ingen erfarenhet av men kommer nog ha den nu när Passaten ska servas i veckan. Mvh Thomas |
|
|
Jag har kört just C220 BlueTEC (diesel varianten) ganska många mil och har i princip uteslutande väl att säga om bilen. Skönare bil vid långkörning t ex finns inte i klassen om du frågar mig. |
|
|
Toppen bil! Avundsjuk på Ils ljusen! Otrolig spec till 335t: • Becker® MAP PILOT Navigation • Adaptiva LED strålkastare, ILS med automatisk ljusbildsreglering • Aktiv parkeringsassistent inkl. PARKTRONIC • Lättmetallfälgar 16” i multiekerdesign, med mycket mera. |
|
| Efter mer än 10-tusen mil i 2012 års C220 så är det bara tummen upp. Den äter verkligen mil på ett helt suveränt sätt. Artico är helt ok. | |
|
Vad ingår i priset ovan? /Anders |
|
|
Med känsla har radat upp innehållet i fleet editionpaketet. Som sedan 299 900:- och konbi 312 900:-. Prutmånen verkar obefintlig på dessa priser. |
|
|
Jag har en C 220 Kombi fleetedition med automat, kombipaket samt uppgradering till 17" istället för de tråkiga "miljö" 16" fälgarna. Har haft bilen i 3 veckor och avverkat ca400 mil. Överlag en mycket trevlig bil som jag tror är svårslagen i den prisklassen! Det enda jag stör mig på hitintills är att röstaktiveringen inte fungerar på svenska. Sim, ILS ljusena är helt fantastiska, jag fattar inte hur de kan fungera så bra som de gör.. ;-) |
|
|
Har ingen direkt erfarenhet av C220 mer än en kort provkörning (bra komfort, ganska tråkig att köra) men min kollega har "envisats" med att köra MB sedan 2007 på hans tjänstebilar och flera gånger haft Mercedes konstläder. Personligen tycker jag nästan att det känns bättre än BMWs hårda Dakotaläder! Bilen är väldigt prisvärd med "fleet edition", och nu kommer dessutom fyrhjulsdriften som kan vara värd att vänta in. |
|
|
Simon76: Törs man fråga vad din landade på med utrustningen du beskriver? Valde du orginalklädseln eller lade du till artico? Vi har småbarn, och skinn/fuskläder får väl anses vara ett måste... Acey: Intressant med fyrhjulsdriften! Har försökt hitta info om när den släpps och vad pristillägget kan ligga på utan att hitta något. Känner du till mer om det? Annars lär vi väl klara oss med bakhjulsdrift, men det hade varit en extra trygghet med 4-matic. |
|
|
Linni229: Jag kan höra med kollegan imorgon, jag vet att han fått en prisuppgift redan i början av september, men det kanske var med en indikation. Han kommer välja till både luftfjädring och 4-matic. Jag har för mig att det var någonstans runt 20 000 kr för fyrhjulsdriften. Ganska högt, men jag ska dubbelkolla den uppgiften. |
|
| Ca 25k för 4-matic verkar gälla för E-klass. Låter som att jag kan glömma fyrhjulsdrift... | |
| Jag gjorde en kortare provtur en sån. Riktgt trevlig och gedigen bil, tycker dock den ser lite tam ut utan avantgarde eller amg exteriör. | |
|
Har sett att MB kör kampanj på C 250 4MATIC: Länk Det intressanta är att det är möjligt att kombinera med ramavtal. |
|
|
Linni229: Min kostade 348'. Jag tror att det egentligen skulle bli 354' men jag lyckades få ner den några ynka tusenlappar. Min bil har ingen artico, tyvärr, då jag redan var och tänjde på utsatt budget. Gällande avantgarde eller amg exteriör så tycker inte jag att de små kromlisterna gör så stor skillnad faktiskt. Iaf inte lika mycket som på en BMW där M-paket innebär en helt annan front och bakspoiler som totalt förändrar intrycket på bilen. Men givetvis skulle den vara lite snyggare med ett dyrare paket.. :) |
|
| @simon, du kan ha rätt faktiskt. Är egentligen inte så förtjust i kromade lister men tycker framförallt att bakpartiet med kromade detaljer på C klass var mycket snyggare. Såg lyxigare ut helt enkelt. | |
|
Provkörde 220 med amg-paket och en massa extrautrustning, inte riktigt samma bil som ryms i vår budget. Helt ok, men ingen wow-känsla. Tycker bmw:s automat känns rappare och 320xd som helhet lite roligare att köra. Svårt val... Fick offert på c 250 med 4-matic och automat 30-edition (som Hincapie länkar till ovan) på 350' med 11% ramavtalsrabatt. Tyvärr riktigt snålt utrustad med halogenlampor, tygklädsel och utan backsensorer tex. Dock ingår 17-tumshjul, handsfree och farthållare. |
|
|
LED ingår ju i Edition 30? ------- //Lövet |
|
| Lövet: LED-varselljus ingår, men strålkastarna är halogen. | |
|
Ser ut som att Edition 30 har den lilla bränsletanken, bara så att du tänker på det. För min smak är den alldeles för dåligt utrustad! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.