|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet nått om denna M4. Den är svensksåld och ser fin ut... Kan det vara något? Länk | |
| Enligt bilregistret är det en import. Priset ska således ner. Det såldes precis en motsvarande bil på tisnar bil i Uppsala för 100 papp mindre. | |
|
Svensksåld är den definitivt inte men den kan vara importerad som ny. Mer info krävs av säljaren tycker jag. ------- //Lövet |
|
| Åtminstone "svenskspecad"... Englandsbil kanske? | |
|
Registrerad importör är privatperson och språkversion svenska. Mycket möjligt. Länk ------- //Lövet |
|
Verdi |
Då ljuger de i annonsen. Den på Tisnar bil som också var englandsbil gick för 100 tkr mindre. |
|
Trist att de annonserar den som svensksåld eftersom den ex.vis nu saknar vagnskadegaranti och fri service. Som jämförelse fick jag i våras en spec på en rätt så fullutrustad M3 från England som landade på lite drygt 50t GBP plus förstås svensk moms. Någon vill alltså göra sig en hacka här... /Anders |
|
| Nu har de i alla fall sänkt priset rejält. | |
|
Sannolikt är den dock ändå köpt ny för en lägre köpeskilling än vad som begärs nu. Det kan ju vara bra att veta för den intresserade. Se även upp för vad den kostar att helförsäkra. Det var en av anledningarna till att jag inte beställde en M3 från England i våras. /Anders |
|
Verdi |
97h bil har också fått in vad som verkar vara en englandssåld m3. Edit: haha. Det var aceys... |
|
Fri service kan mycket väl gälla på en englandsbil, bara att beställa vid köp (dessutom mer omfattande än den svenska varianten). Håller med dock att detta är något man skall upplysa om. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Nu hänger jag inte med; men är det någon som har pratat med säljaren och då inte blivit upplyst om denna sak? Eller är det bara något man utgår ifrån här på nätet att säljaren inte kommer att upplysa en seriös spekulant om detta? | |
Verdi |
Det står väl, felaktigt, i annonsen att den är svensksåld. Åtminstone gjorde det det förut. |
|
Det stod svensksåld i rubriken förut. Det är bara att klicka på länken i första inlägget och sedan läsa i URLen så står den första rubriken där: "Bmw_m4_coupe_431hk_svensksald" Oseriöst av firman att försöka smyga på det här sättet. Det är väl bara att skriva "importerad som ny från land xxx" För mig i alla fall hade inte det varit några problem att köpa. Nu blir man ju sur för att de försöker påstå något som inte stämmer och som är enkelt att kolla upp. ------- //Lövet |
|
|
Ja verkligen dåligt och jag fick själv ändå en bra bild av företaget när jag i våras köpte en M5 F10 2012 av dem. Det som skiljer är ju annars "endast" försäkringspremien och ev även fri service om tidigare ägare inte köpte till detta i England. Men för övrigt är den ju likadan som en svensksåld så varför då mörka? /Anders |
|
|
Kan man alltså beställa en "svensk" bil från England? Vad är det blir på "svensk"? Språket i menyer? Även böcker och sånt? Är dom så mycket billigare i England att det lönar sig? För man måste väl lägga på 25% moms då bilen är helt ny eller? ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
|
Exakt så Debren och att du får ratten på rätt sida :-) inte minst. Jag fick i våras offert på en mycket välutrustad M3. Den låg på cirka GBP 50.000 exkl moms. Lägg till 25% svensk moms på detta och kostnader för hemtransport och lägg in i kalkylen att du måste ha bilen helförsäkrad. Bilen i länken har antagligen kostat mindre än 700 tkr hemma i Sverige. /Anders |
|
| Ja att de skrev svensksåld i rubriken från början är ju ful. Missade det. Verkar ju dumt av de att sprida dåligt rykte för en sån sak.. | |
|
660k drygt för en M4 i grund i UK. Utan påslag för valutaväxling. Kan inte för mitt liv se hur det skulle kunna löna sig att importera en. Skulle man få en välutrustad för ca 50k netto är det ca 750k. Då skall bilen hem också. |
|
| Krigge: baserar du priset på offert från handlare eller BMW-hemsidan? | |
| Offert | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.