AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
7.134

X3 3,0d F25

Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Hej. Är ni nöjda som har en X3 3,0d. Jag har långtgående planer på att skaffa ensådan till vintern, men skulle uppskatta att få lite feedback på modellen och motorn.
Vad man kan läsa i lite trådarna nedanför verkar folk "bara" vara riktigt nöjda med bilen. Mjuk o trevlig karaktär o ganska snål... Tyvärr ganska ovanliga, mest 20d som finns.

Är med sugen på en sådan eller ännu hellre bensin 35i :)
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Undrar varför det inte finns någon 25d? Hoppet mellan 20d och 30d är väldigt stort.
Väldigt nöjd, finns ingen bättre bil. Motorn är klockren på den modellen.

När jag byter så kommer jag köpa en likadan vilket väl är ett ganska bra betyg.

//minaxe
Cu
21
Cutlass
X3 3,0 D -11
X3 3,0 D -11 Motor/växellåda är underbar och är för övrigt mycket nöjd
Lite vägljud finns (jag kanske är petig)

Förmodligen blir nästa bil en X3, då gärna med backkamera

Tidigare angiven förbrukning baserad på bilens interna system
Håller med om vägljud. Även en del knarr i inredningen som jag helst skulle slippa. Men i övrigt bra.

Har panorama kameran, kommer inte köpa ny bil utan detta. Fantastiskt bra. Om jag förstått det hela rätt har nuvarande version även kamera fram vilket egentligen är det jag saknar.

Gällande fälg så har jag 18 tum på sommardäcken. Tycker detta är en bra kompromiss gällande komfort/utseende. Men kan faktiskt bli lite mjuk i motorvägsfart så är nöjd över att jag valde till elektronisk dämparkontroll. Använder den faktiskt ganska mycket.

Annars är rattvärme det absolut bästa (och billigaste) tillvalet, speciellt i kombination med m-sport ratten.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Härligt att höra att ni är nöjda. Känns som den optimala vinterbilen. Vilken förbrukning syftas det på?
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Det blev affär. Nu har jag hakka vinterdäck på originalfälg på, men jag tycker den är väldigt tyst och komfortabel. Riktigt trevlig bil.
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Kul. Grattis till din nya bil!
Hur fungerar 4hjulsdriften på en sådan bil?
Permanent?
Fördelning?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.