AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
4.851

730d startproblem

bo
171
bosson
730d -06
Körde bilen igår som vanligt. Efter att ha varit ute på ett snabbt ärende så ville inte bilen starta, då hade den bara stått avstängd 15 min.

Allt är som vanligt när jag stoppar i nyckeln och håller bromsen nedtryckt men när jag trycker på startknappen så går den bara till tändningsläget som man brukar komma till om man inte har foten på bromsen.

Har raderat felkoder och läst av men det finns inga färska. Imorse när jag testade så stog det också "preheating please wait" därefter händer ingenting.
Har installerat extra xenonljus för någon dag sedan men det drivs från ett relä som aukt verkstad gjort så det borde inte ha något med det att göra.

Vad kan det vara för fel?

bo
171
bosson
730d -06
I den dolda menyn visade bilen 11.5 Volt så jag har nu satt det på laddning. Vad brukar det vara för spänning på ett friskt batteri med motorn avstängd?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Här finns en tabell, Länk
bo
171
bosson
730d -06
Okej tack. Får ladda över natten. men borde inte bilen varna för låg batterispänning på moderna bilar? all elektronik fungerar ju i övring. motorn till bakluckan och motorn till ratten osv.
bo
171
bosson
730d -06
Den ville inte starta nu heller. provade även med startkablar. Dieselvärmaren går igång som vanligt men med motorn händer ingenting. Är det bara att bärga den till verkstaden eller vad hade ni gjort?
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Prova med ett nytt batteri
bo
171
bosson
730d -06
Den står på verkstaden nu. Får se vad dom kommer fram till.
bo
171
bosson
730d -06
Det var startmotorn som behövdes bytas
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
bättre sent än aldrig - tack för återkoppling!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.