|
|
|
|---|---|
|
Börjar planera inför ett converterbyte på min e60, rullat dryga 25.000. Hellstens Växellådor vill ha 8.000 :- för en utbytesenhet. Vilka mer finns det som renoverar dessa convertrar och erfarenheter från dessa. Vad skall man tänka på mer vid ett byte? Tips och hjälp mottages gärna. | |
|
Finns för ca 5000 i Tyskland. Kolla in ebay.de Wandler, drehmomentwandler Annars är själva bytet rätt ok. Olja/filterkit finns där också till humana priser. Zf 6 |
|
|
Blev nyligen blåst på ett par fjädrar beställda över e-bay, månaden då e-bay står för kostnaderna gick ut och tillverkaren gick upp i rök. Men jag får väl vara mer på min vakt denna gång. Inget speciellt annars å tänka på vid själva skruvningen. Specialverktyg, tömma olja å fylla igen. |
|
|
För att få rätt oljenivå behöver du kunna avläsa temperatur på växellådsoljan. Välj företag (vars namn du kan återfinna via Google) som har tusentals försäljningar och höga betyg så brukar det vara rätt säkert. Tog nyss hem en förstärkt momentomvandlare den vägen till en amerikansk diesel. Enorm prisskillnad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.