|
|
|
|---|---|
|
Hejsan jag skulle ställa in min bil första gången över vintern är en 330 e90 tänkte att lika bra jag koppla ifrån minuspolen hmm. Går inte öppna med nyckel enbart och går inte komma in bakom sätena finns en liten lucka men går inte krypa in där. Jag har hört att det finns + - pol i motorummet skulle det funka å hur gör jag bara ställa laddaren på ladda sen testa eller? Jag hittar en röd plastbit där plus kabeln ska sitta men vet inte vart minus ska sitta? | |
|
Minuspolen kopplar du bara mot karossen... Om dte ska funka med en laddare på dessa poler så lär den vaar av modell värre med "supply"-läge. Annars tar du tt annat batteri och kopplar i motorrummet. /Jonas |
|
|
Jag har en laddar jag kan starta med och inte bara ladda så då bör det funka eller ? |
|
| Det sitter en 2-3 cm lång "pigg" ut från karossen några decimeter utmed väggen på vänster sida framifrån sett. | |
| hankenstein med en svart dosa å lite sladdar precis vid kylaren? Den är den ända jag kan hitta som är grov sitter en på vänster sida som ser exakt lika dan ut med bara en liten mutter ? | |
| Så där ute å testa inte med kablar heller antagligen för minuspolen är av viken rolig fredag kväll... | |
|
Absolut inga "starthjälpsladdare" utan att du samtidigt har ett batteri med i kretsen. Dessa "laddare" kan lätt skicka på 18-20V eller mera om du inte har ett batteri med i kretsen som håller i mot. En elektronisk laddare i supplyläge är OK, men de måste kunne ge 8-10A minst, en ctek på 3-4A räcker inte. Ett annat bilbatteri är det enklaste. Sen kommer frågan varför du inte kommer in till ditt batteri? Det finns väl ett lås på skuffluckan som du kan vrida runt mekanisk med nyckeln? Många tror detta inte går för att det används så sällan, på t.ex E39 inte minst som jag körde tidigare. Det är klokt att motionera låset då och då och blåsa rent i nyckelhålet och dra i en droppe olja. Jag testade mitt lås just innan jag sålde bilen, inga problem att komma i i skuffen och till batteriet. Jag tror jag läst 100 inlägg där man tror att BMW eller andra tillverkare gjort bilen omöjlig att öppna utan ström i batteriet, så illa är det inte... FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.