|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar hur man läser ur VO koderna från HU_CIC och CMB_MEDIA. Kan man se vilka VO koder som är inlagda i dessa? De är eftermonterade i olika etapper (sist comboxen). Har lagt in 609,6NK i bilen men misstänker att VO inte stämmer överrens i CIC och CMB och därför så hoppar inte funktionerna för combox igång. Använder E-sys Någon som kan detta? | |
|
Hej, VO är inget som "ligger" i modulerna, det är en definition på vilken utrustning som finns i bilen och den informationen används när man kodar för att "rätt" funktioner ska aktiveras. Du har monterat ny utrustning i bilen och måste därför koda bilen och framförallt den utrustning du lagt till för att det ska fungera. Du behöver förutom det du nämnt lägga till 6VC för combox och sedan koda Combox och CIC. |
|
|
Så enheterna i sig innehar inga vo koder? Grejen är att jag köpte en nav som kom färdigkodad med fsc kod och rubbet. Den var plug and play. Telefon, connected drive, apps o allt ligger kodad på den så att en combox kan kopplas in o köras. Med andra ord så tror naven att det finns mer utrustning än vad som finns. Vart styrs den informationen ifrån då? Måste ju finnas vo koder i den som styr detta, eller är jag ute o cyklar? |
|
|
Hej igen Har du chassi nummer från cic som du har monteradoch vilken combox har du ( artikel nummer) |
|
|
Chassinummer på CIC är samma som i bilen. Combox har artnr 9257150 Lite uppdatering på hur det går. Jag har lyckats till att få CIC till att hitta combox. Har även lyckats få samtliga funktioner på CIC att fungera med combox förutom BT. Jag får upp att den söker efter ny enhet men jag hittar inget på min telefon. Antingen så gör jag helt fel eller så är det något jag har missat! Jag funderar på en så enkel sak som en antenn från comboxen... På E serien har jag läst att man behöver en BT antenn, på F serien ska inte detta behövas. Kan det vara så enkelt att jag saknar en BT antenn??? Det stod inte ens i BMWs manual att man behöver det... |
|
|
den är inte samma som i din bil. För att du har inte riktigt FSC cod som tillhör din bil 100%. Och du behöver en BT antenn inkopplad i Comboxen och två mikrofoner en på varsin sida. |
|
|
Nesa // Jag har läst ur chassi från CIC och det är mitt chassinummer. Det finns FSC generator som genererar FSC koder. BT antenn beställd, men mikrofoner sitter redan i taket, en på varje sida. Trodde också jag skulle behöva montera det men som sagt, det sitter där redan. |
|
| Kan du säga vad exakt inte fungerar ? Har du kodad båda cic och combox med VO? Om du har gjort det då har de båda samma VO | |
|
Jag kan inte koda combox då jag inte har någon CAFD i SVT. Försöker lägga till CAFD i combox men får bara felmeddelande när jag försöker läsa ut datan från tillagda CAFD. |
|
| vilken PSZdata har du? | |
| 54.0 fullversion | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.