AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
12.572

M5 30 Jahre för 1,7 miljoner. Någon som är sugen?

Sida 1 av 3
Länk tänk att man kan få två nästan nya M5-or för samma pengar... tufft att ta hem en i lager, det blir spännande att se hur snabbt den går iväg.

/Anders
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

100 ggr snyggare och billigare:)

Länk

Ok för att det är 30 jahre....600hk
men det är inga problem att komma upp i dom hk
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

- för halvskinnet!
Bara Volvo som har det!!USCH,USCH!!!:)
ja det är sjukt mkt pengar för en M5-a.

/Anders
1.7 mille och så har dom glömt klarlacken... =(

Men inredningen var grymt läcker! =)
Är inte halvskinnet något som också fanns på de gamla E34 jahremodellerna? Det är väl något som skall associera med racing - skinnklädsel är sällan särskilt lämpligt vid bankörning :-)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Köp, lås in i ett garage, sälj om 45 år och gör en fin vinst! :-D
Verdi
1,7 miljoner för en bil som Svensson på gatan knappt kan skilja från en 520d är att ta i.
Men om det är en sportig tanke bakom halvskinnet så har dom ju tänkt lite bakofram, Moccan, eller vad dom nu använt, borde isåfall vara på sittytorna och inte bredvid.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
acey, tänkte tanken också. Men så tänkte jag att det är ju inte så kul bara titta på den. Och 45år, och säg snitt 6% avkastning blir ju 22Mkr :)
Det är väl lite det som är M's signum, de är inte helt lätta att skilja från en "vanlig" BMW för den oinsatte...Jag tycker inredningen är läcker, halvskinn eller inte. Men 1.7 mille är lite väl, droppa den 400' så tror jag att den går iväg rätt snabbt. Min gissning är att bilen kommer bli en "hyllvärmare" för begärt pris, eller så kommer firmans ägare förbarma sig över bilen o börja bruka den om typ 1 år, om den fortfarande är osåld... :)
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Hade ju Köpte antingen en E61 M5 eller en begagnad F10 M5 och en M3 CSL för dom pengarna istället
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Det är kul att de vågar ta hem en. Den kommer rimligen inte vara lätt att sälja. M5 är ju inte så het längre som nybil. Jag vill minnas att ca 80 procent att M försäljningen ligger de två första åren av en kaross.
de
176
debren
Audi R8 V10 Plus 2013
Audi A5 TFSI Quattro 2018
Annonsen borta, är det någon här som slagit till?

------------------------------
Porsche - There is no substitute!
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Ja den är såld och ska levereras till kunden nästa vecka.

/Janne
ja helt otroligt, på mindre än en vecka! Konjunkturen verkar ännu stark! Vad hade man inte fått för dessa pengar....

/Anders
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Var det inte dessutom nummer 1/300 om man läste annonsen rätt? Eller menade de att det var en av de 300 som ska/har tillverkats :-)

Kul att det finns entusiaster som lägger 1,7 MSEK på en M5, men håller med panelen om att man får mkt för 1,7 MSEK. t.ex. en lätt begagnad F15 X5 M50D + en väldigt fin F10 M5. Men den M5:an står nog inte som ensam bil i den kundens garage.

Kul och grattis till köparen!
Verdi
Det var 1/300. Stod så på plaketten. Men vad spelar det för roll? Är ju bara en siffra. Men visst.
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Först är väl alltid först. Eller omvänt, sist är alltid sist ;-)

Tänk t.ex. på Zlatans Ferrari Enzo som väl är den 400/400 serieproducerade Enzos? Som jag förövrigt läste skulle ha varit 399 om han inte krävt/förhandlat till sig den innan han gick till Inter.

Verdi
Nope. Han fick väl den när han gick till Juventus?

Juventus ägs av familjen Agnelli, som även äger Fiat och Ferrari.

När han gick från Juventus till Inter tror jag inte Ferrari hade varit så snälla. :) Det krävdes nog mer än pengar för att de skulle bygga en extra. Typ order från Agnelli-familjen.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kul att den blev såld så fort, man kan anta att den gått till en entusiast / samlare. För lite "bling" och för liten skillnad mot en vanlig F10 M5 för att köpas av en statusjägare. Roligare med nr 1 av 300 än bara random nr 54 :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.