|
|
|
|---|---|
|
Slängde på vinterdäcken på bilen i helgen, och den ser inte klok ut. Bakhjulen ser ut att sitta i mitten av bilen, totalt anskrämligt. Bilen är en sänkt (jag kommer nog slänga på M-sportfjädrar under vintern) E91 335i, med 17x8" ET35 runt om. Jag är helt på det klara med mig själv att jag behöver spacers, men hur breda? Någon som kört med samma setup och spacers? | |
|
Har du en LCI eller pre-LCI? Tänk på att det stänker mkt grus och skit på vintern, då är det bra om hjulen sitter lite längre in i hjulhuset. /Jonas |
|
|
Jo, det är ju helt klart bättre, jag tänkte undvika spacers på framaxeln just av den anledning, men något måste göras bak. Jag kan slänga upp en bild sen så kanske det är lättare att komma med idéer. Det är en pre-LCI. |
|
|
Jo, eftersom du har en pre-LCI så är det vettigt med spacers bak... särskilt när du har lika fälgar fram och bak, blir lite bättre om man kör staggerd. (LCI har bredare hjulbas bak och ser bättre ut utan spacers). 10mm spacer på var sida kanske vore bra. |
|
|
Det lutar åt 10mm, ev. 16mm då jag kan få en uppsättning för bra pris. Visste inte att LCI är bredare i hjulupphängningen bak, vad är det som skiljer? |
|
|
Som referens. Min e91LCI med Msport. Sommardäck. 225/255 på orginal M-sport fälgar utan spacers Länk Länk Länk Vinterdäck, utan spacers 205/205 Länk Länk Länk //Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.