|
|
|
|---|---|
|
Hej! Gav mig fan på att laga mittbältet bak som satt fast. Har sett trådar om detta innan men hittade inget när jag sökte. Bara folk som skurit av bältet och bytt det. Min lösning på problemet. Jag vek sätet framåt och lossade den klädda baksidan. Därefter lossa jag bältet som sitter med en 16mm bult. När bältet väl var loss så får man pilla bort ett svart lock på den sidan av bältet som är mot förarsidan. Den andra sidan ska man nog inte lossa om man inte vill ha problem, gissningsvis sitter det en fjäder där. Under locket var det en liten plastarm som hamnat på fel sida. Den armen är kopplad till en vajer som går till knappen för att vika sätet. Felet avhjälptes genom att lossa ett litet svart lock som håller vajern på plats, plocka loss armen som bara sitter på ett plaststift och sedan vika in den på rätt sida om armen som den möter. Sen fungerade bältet som det skulle igen. Men eftersom jag inte vill att detta ska hända igen så armerade jag den lilla plastarmen med en glödgad nål och en lödpenna. Gissningsvis är en lilla plastarmen för slapp och hoppar förbi när det blir lite motstånd. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.