AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.468

Konstiga felkoder bmw e34

ro
80
robinostrom
Bmw e34
sedan 525i -94
525i -94 sedan
Gjort ett inlägg tidigare om detta men fick aldrig ett hjälpande svar och jag börjar bli less på allt plingande i displayen.. Kan börja med första frågan. av nån anledning får jag ingen ström till vänster regbelysning så där har vi första felkoden. Jag tog ström från höger så båda lyser ju nu men den felkodar ju såklart fortfarande konstant, finns de nått sätt jag kan komma förbi den felkoden? Jag har kollat kablarna ända från lampan in till kupén och orkar inte riva isär mer så ja vill helst lura den felkoden.

Sen tar vi den andra felkoden. den klassiska "bremsli.Elektrik+ betriebsanleitung" Denna felkod kommer alltid förr eller senare just vid inbromsning. Jo men de är skavda kablar eller dålig bromskontakt tänker man ju då, så de är felsökt. kollade kablar och bytt ut pedalkontakten, men de kommer likförbannat varje gång.
Inte nog med att 2 felkoder dampar i displayen varje gång jag kör så kommer de massa skumma koder då och då. Idag sa displayen tydligen att ett halvljus var trasigt. i 3 min..(?) förra veckan gick ett bromsljus sönder men lagade dig själv då jag startade om bilen, skumt. Inte nog med att de dampar regelbundna koder, så ska bilen ha för sig att massa saker runt om kring ska gå sönder fast dom är förstås inte trasiga.

Är så less på detta nu och hoppas att nån av er kan ha haft samma problem eller har någon lösning. Tack på förhand!
Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Första träffen om man frågar google
site:autopower.se e34 check control bremslicht
är
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.