|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är 325:an med m-sport något att ha? Eller finns det någon annan rolig modell med m-sport? Har en budget på 150.000 kr. Bilen ska vara en coupémodell :) | |
|
"Något att ha"? Ja? Definitivt kanske? |
|
| Eller vilken BMW för det prisomfånget , ger mest prestanda för pengarna? :) | |
|
Du måste nog precisera frågan bättre. Vilka årsmodeller pratar vi om? Vilka krav har du? Skulle förstås själv hellre åka 330 då jag haft två st 325or och sålt dem väldigt fort. Motorn är för klen på låga varv för mig. ------- //Lövet |
|
|
"Eller vilken BMW för det prisomfånget , ger mest prestanda för pengarna? :)" Skulle solklart säga m3 e46 eller möjligtvis 335 e92(nog svårt att hitta en med m-sport för denna summa) med de uppgifterna. ///Stefan |
|
|
Hej! Enda kravet är att bilen ska vara en coupémodell. Samt den ska ha genomgått en face-lift :) Tack för tipsen! |
|
| E92 Är ju nyare än e46 och snyggare. Ska du ha en e92 facelift räcker inte 150 papp långt. | |
| Nej , inte om man ska ha en sån bil. Så räcker pengarna inte :) | |
|
Länk ? Länk ? |
|
|
Den silvriga M3:an , var riktigt fin! Men är det en "jätte" stor skillnad mellan e46 och e92? |
|
|
Stor skillnad, absolut. men personligen tycker jag M3 E46 är bland det vackraste som BMW skapat. Mycket mycket MYCKET snyggare än M3 E90 (som är ganska ful bakifrån). Tyvärr är SMGII-lådan vad den är, dvs lite seg och inte lika bra som den dubbelkopplade lådan i M3E90. Precis som hoppet mellan E36 -> E46 är hoppet E46->E90 att de senare är mer stumma och mer flygplan än de tidigare. De tidigare är råare, mer direkta och mer low tech (förstås), samt mer drivers car. Sen är självklart M3E90 snabbare med sina 420 hk. Men jag undrar om man inte har roligare i en M3E46 trots allt.. Den gråa i Fagersta ser jättefin ut. |
|
|
Hellre en äldre bil med bra utrustning än en snålutrustad nyare.. M3 alla dagar i veckan än en 325I... Om du har råd. 96% enligt läkarn... |
|
| En M3 , känns väldigt lockande.. B) | |
|
Jag tycker m3 e46 är en snygg bil, prestanda vetifan då jag inte ägt någon m-modell ännu. Men en nyare bil är ändå en nyare bil, och en M är en M lixom. Köp en cab annars. Länk Tycker det verkar galet prisvärt just nu, nästan så man slagit till om man inte precis köpt sig en e92. Köp om du har råd med en M. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.