AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.154

Oljud när komfortstolar justeras.

e3
336
e39520it
520dT -14
Sidostöden i bägge komfortstolarna knarrar ljudligt (nästan)varje gång dom justeras. Dvs när man sätter sej i, slår på tändningen och dom går till inställd position.

Skriver nästan varje gång, men klarar inte att urskilja om det varierar med temperatur/väder eller något annet.

Är det vanligt att sidostöden knarrar?

Knarrandet är ganska ljudligt och till och med generande om man har med sej nya passagerare :s

Ska så klart höra med ÅF, men tänker det är ok att hör med panelen först:)

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Nix, de skall inte knarra så ljudligt som du beskriver. Lite ljud gör de vid "positionsbyte" men det skall inte uppfattas som besvärande. Bara att kolla upp på garantin!

----
BMW CS/SC #6212
Ce
576
Centrallogik
X3 M Sport 20d -21
Mina surrar bara lite diskret. Å då är ju dessa gamla.
e3
336
e39520it
520dT -14
Är väl inte bara att ta av klädseln i fall dom skulle fixa det? Inte mitt problem egntl men är rädd det blir en stor "operation".
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Det beror ju lite på vad anledningen är till "knarret"...

När man inte själv hört ljudet så kan det ju vara fler saker; men om det "bara" är läderytorna som knarrar när de möter varandra så kan du fixa det själv med att smörja lite extra med lädermedel där ytorna går emot.

Om sidostöden knarrar ändå är det troligen mekaniken som behöver oljas upp. Lite mera pill och inget du behöver göra på en MÅ14.

----
BMW CS/SC #6212
e3
336
e39520it
520dT -14
Kollad upp lite mera noga nu.

Låter som det kan vara lädret som knarrar, men det är på insidan.

Kanske mot kudden(eller vad som befinner sej där inne) så tvivlar på att det hjälper att smörja på utsidan.

Ska in på garanti nästa vecka med lite annat också(USB som inte laddar...), så får jag se vad dom hittar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.