|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon i närheten av Södermanlands län som har grejer och kunskap att kunna göra detta mot ersättning? Misstänker att föregående ägare monterat dit en grej för att släcka airbag lampan men missat bältesvarnare. Den varnar trots att ingen sitter där? Är även intresserad av fler funktioner om möjlighet erbjuds. Mvh. | |
|
Hej, vi har ju pratat i telefon men detta kanske andra också kan ha nytta av. Som jag ser det har man tre alternativ. 1. Köp ett kit som monteras på bältesvarnarsladden vid bälteshållaren. Finns på blocket 150 kr. Monteras här: Länk Var noga med att välja rätt kablar, bältesträckarkablarna finns också där. 2. Koda av med NCS- expert. Finns kablar och schysst programvara på blocket för 590 kr. 3. Köp en bältes-dummy och tryck dit. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
En sådan här har jag köpt och enligt leverantören ska det hjälpa. Jag hade problem med airbagen och köpte en bypass som sitter under stolen precis som säkert du har. Jag läste dock inte hela texten och såg att jag behövde denna produkt oxå. Det har med att när man stänger felmeddelandet för att airbagen inte funkar och nollar felkoden och airbagen börjar fungera igen så varnar den för att någon sitter i passagerarstolen. Den måste göra det för annars funkar ju inte airbagen som den ska. Länk Kommer koppla in min under veckan då jag ska besiktiga på fredag! Med vänlig hälsning, Micke |
|
|
Hejsan! Okej ser ut so en bra lösning! Vill du hjälpa mig att beskriva hur man kopplar in den och vart ? Vore dig evigt tacksam och ger dig en välsignelse.. lagom till jul o allt? Om du bor i närheten och vill ta ett litet kvällsjobb så är det ännu mer välkomnat :) ha de fint! Mvh. |
|
|
I den länken jag skickade finns det beskrivning att öppna där det beskrivs i ord och bild hur man gör... Själva produkten kom snabbt efter att jag beställde den! //Micke |
|
|
Länk |
|
|
Klockrent med bra beskrivning! Verkar enkelt och smidigt! Återkom gärna när du kopplat in och berätta hur det funkar. Jag gör nog en beställning redan ikväll. =)! STOORT tack! |
|
|
Det lovar jag göra... |
|
|
Igår monterade jag den lilla bypass produkten jag köpte och det funkade direkt. Ingen mer varning om att det sitter någon där och slipper koppla i bältet för att det ska bli tyst. Själva kontakten den gul/svarta sitter i framkant under passagerarstolen på en platta som man får ta loss och sedan ta bort ett plastskydd över själva kontakterna. Där fanns den lilla svarta kontakten med röd och svart kabel. Det pilliga var väl egentligen att få loss kablarna från plasten men med en liten skruvmejsel så kunde man trycka ner hullingarna samtidigt som man drar ut kabeln. Hoppas det går bra för dig med! //Micke |
|
|
Tack så mycket för beskrivningen :) Och vad roligt att det fungerade! Klippte du av org kablarna eller drog du ut de och ersatte med boxen du köpte? Gjorde ett konto på ebay och beställde en direkt.och den är pålägg till sverige nu :) Jättebra att ha din info att stödja sig på samt beskrivningen! All cred för det! God jul! |
|
|
Nej jag klippte inte av dem utan efter att jag drog loss själva kontakten så fick jag trycka med en liten smal skruvmejsel på hullingarna som håller varje kabel fast i plasthöljet i original kontakten. Ha bara koll på var de satt...höll på att göra bort mig själv. Det ger sig själv oxå när du ser på plats hur det sitter idag och hur stiften på den nya bypassen är. Lycka till!! |
|
|
Hej! jag beställde en likadan. och följde guiden, tog bort den svarta och röda kabeln och kopplade in denna simulator. Gick enkelt och smidigt, följde manualen exakt. Men för mig funkar det inte, det blev tom värre. När jag kopplat in den så började airbaglampan varna?! samt att Bält-lampan lyser trots att båda bältena är i sitt lås.. + skrikande ungar som ska ha uppmärksamhet HELA tiden gör att jag håller på att få fnatt just nu... varför går det inte för?.. såg att det går en kabel som är fulskarvad från denna svart/röda kabel lite längre upp. Går en kabel till bälteslåset.. SUCK! :( |
|
|
Hej, Vad tråkigt!! Vet inte varför det inte fungerade för dig. Nu vet vi ju inte varför förra ägaren satt dit den andra "grejen" men om det var för samma fel som mig så borde det ju funkat.. Om du tittar på de andra produkterna de har i sin shop på ebay ser den likadan ut som dom de säljer? kan det vara så att i kombination bara funkar etc.? Vet att det finns saker som man ska löda fast med liknande resultat men det kanske var ett helt annat fel. Kan du prata med tidigare ägaren för att få svar? Med vänlig hälsning, Micke |
|
|
Hejsan. Ja det var lite trist. Dock så skall jag få åka ner och radera felkoder i morgon. Jag har en gnutta hopp om att det ska lösa problemet. I annat fall så får jag stå ut med att åka med en tom men fastspänd passagerarsidan :) Tack för hjälpen i varje fall :) |
|
|
Jag tror att du har felkoder på bältesträckaren. Den tänder airbaglampan också och det är ju precis där du har varit och grejat. Kanske kom du åt något. Alternativt monterat bältessläckaren på fel kablage. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Hejsan. Jag kan ha kommit emot något. Ska pröva montera denna grej igen och se efter dom har släckt felkoderna. Kom på att snille som man är så vred jag på tändningen med den stora gula kabelmunstycket utdraget så att det börja lysa och blinka är inte så förvånande egentligen :D kanske borde man koppla ur batteriet innan man pular med dessa el grejer. .. I annat fall om det ej funkar så ska jag överväga om det inte kan va läge att köpa en sådär som du länkade till och testa också. Tack ni för ert engagemang och hjälp :) |
|
|
Det förklarar saken. Den sätter felkoder direkt om du drar på tändningen med kablarna ur. En nollning fixar biffen. Du behöver inget diagnosverktyg? Rätt skönt att ha ett eget ;-) Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Jag misstänkte det ;) Jo jag är rätt sugen faktiskt. Då jag förmodligen kommer ha denna underbara bil ett bra tag framöver kanske det inte vore så dumt. Finns det någon manual eller typ guide hur man rensar koder mm om man skulle slå till på en apparat? Mvh |
|
|
Rensa och läsa ut felkoder är plättlätt. Sen finns absolut hur mycket som helst på nätet om Inpa. används över hela världen. Liten film här på Inpa e60: Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Idag har vi löst problemet =) Va någon nedrans amatör som satt den svarta kabeln fel.. Nämner inga namn men det kan ha varit jag!!! Var bara enkelt att gå in med dator och radera felminnet, sen blev det knäpptyst! :) Tack för länken till simulatorn och bra support! Tack ni båda två för nice support! GOD JUL! |
|
|
Skönt att det löst sig!!! GOD HJUL...utan blink och varningar. //Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.