|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en e90 318d -08. Lämnade in bilen på däckverkstad för att kränga på nya däck på vinterdäcken och lät dem slänga på dem också. Körde en hel dag utan problem men dagen efter så dyker denna upp konstant: Länk Sprillans däck, ingen punktering. Har något gått sönder vid däckbytet eller vad gör jag? Mvh Thomas | |
|
Kolla lufttrycket i alla däck. Justera till det korrekta däcktryck och nollställ däcktrycksövervakningen. |
|
Verdi |
Så blir det vid varje däckbyte. Du måste kalibrera om varningssystemet. Stanna och tryck på reset-knappen. (efter att du såklart kollat trycket, om du inte gjort det innan montering) Lite olustig till mods blir man dock varje gång eftersom man dels glömmer bort det och dels tänker att det kanske är nåt riktigt fel ändå. :) |
| Okej tack för svaren! Kollade inte däcktrycket då jag köpte dem nya ifrån däckverkstan och de satte på dem. Men får prova nollställa. :) | |
|
Lånar tråden lite. Att man får varningen tyder ju på att systemet fungerar, men jag har medvetet låtit bli att nolla den där de två senaste däckbytena jag gjort och har inte sett till någon varning alls dessa gånger. Nollade ändå efter nån dag bara för att. Borde man få den vid ett byte? Har mindre fälgar och lägre tryck på vinterdäcken. |
|
| Den varnar om rullomkretsen skiljer sig på ex vänster hjul gentimot höger | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.