AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.519

mazda rx-8

Hej.. vad har ni för erfarenheter av Mazda rx-8? det är rekordlåga priser på dessa bilar men det brukar offtast finnas en anledning till det.. vad säger panelen?
Mitt intryck är att de har något fler motorproblem än "vanliga" bilar, en hel del av dessa kan nog bero på att motorkonstruktionen helt enkelt är lite speciell, och att den fordrar en ägare som är medveten om detta (håller koll på oljan) men reng generellt är det en trevlig bil, väldigt rolig att köra med en mycket varvvillig motor, billiga delar. Jag tycker att de är riktigt läckra!
ji
224
jim 330 touring
BMW 118D F20 M-utrustad
här kan du läsa om rx8 och dess wankel motor
Länk

there can be only one
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
När jag tittade på en för 10-12 år sedan så var det många som påstod att motorn inte alls gav den effekt som Mazda påstod. Effekten påstods ligga under 200 snarare än de påstådda 231. Kul design med självmordsdörrarna till baksätet, bakhjulsdrift och varvvillig motor! Jag köpte en E46 330Ci M-sport istället tillslut. Det kändes som det var "för mycket strul" när man läste på diverse forum. Kanske är mycket åtgärdat nu?
iq
327
iqbad
BMW M2 -17
Porsche Cayenne S -15
Volvo S60R -05
Jag menar också att 231hk versionen har mindre effekt än vad som sägs. mina gamla Volvo 240 hängde av en E46 330ci upp till ~210km/h sedan kom BMW:n ikapp. En rx8 kom aldrig ikapp. Detta blev testat vid flera tilfällen. En Rx-8 ska ju dessuomt vara betydligt lättare än en 330.

Men jag håller att de är sjukt billiga, och de är rätt så snygga också tycker jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.