|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har en E36 Compact med 1,6L motor, automat och en vinande diff med 4.44 utäxling. Det finns ingen antispinn i bilen. Nu ska jag byte diff och funderar på att hänga in en LS diff. Är detta möjligt? Jag antar att det inte finns någon LS diff med 4.44 i utväxling. Vilken ligger närmast? Går det att generellt säga vilka motoralternativ eller modeller som hade LS? .... eller ska jag bara slå denna tanken ur huvudet? Hällre en gammal BMW än en ny Citroen C5 | |
|
LS = limited slip? Det är svårt och dyrt att få tag i dem, så om du inte verkligen vill ha en, så kör med en öppen diff. Troligtvis lär den diffbroms du hittar dessutom vara i fel utväxling. Hur mycket extra är du beredd att betala för en diffbroms? __________ Mvh Grelle |
|
|
Hej.. Egentligen inget alls. Min tanke var att hitta någon på en bildmontering. min bil vänder toll 20.000mil snart så jag tänkte inte spendera alldeles för mycket Hällre en gammal BMW än en ny Citroen C5 |
|
| Är du inte beredd att betala nåt extra för en diffbroms är det bara att glömma. Skulle tro att du närmar dig 10tkr innan du är färdig. | |
|
Okej, om du inte är beredd på någon merkostnad så kan du som M3_Rune säger glömma det här med diffbroms. De som driver bildemonteringar vet att diffbromsarna är mer eftertraktade och prissätter dem högre än vanliga öppna differentialer. __________ Mvh Grelle |
|
|
Sant men frågan var vilka modeller man kan förvänta sig att finna diffbromsar på Hällre en gammal BMW än en ny Citroen C5 |
|
|
Det var inte standard på någon E36 (M3 undantagen), men mest troligt är det ju att hitta på toppmodellerna, dvs 325i och 328i. __________ Mvh Grelle |
|
|
Sen kan man ju undra om det inte är lite overkill med bromsad diff på en 316. Nog skulle jag tycka att det vore smartare att åka med öppen. ///BMW - Was sonst! |
|
|
jo det är sant.. jag bara tänker på framkomligheten vintertid..iofs. bara en 1.6L fast med en väldigt oavancerad automatlåda och utan antispinn känns inte helt kul...eller att det kanske blir FÖR kul Hällre en gammal BMW än en ny Citroen C5 |
|
|
En diffad 188 hittar du för 3-4'. Själva diffbromsen går att flytta till din 4,44 klump. Då förutsätter jag att 316 har 188 diffen utan att veta säkert. Det är dock inte alla som fixar att få till rätt kuggflankspel. Jag gör det då inte. Diffbroms var endast standard på M3 men fanns som (ovanligt) tillval till de flesta modeller. M3 3,2 har dock 210 diffen. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.