AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.395

328i E46 Airbaglampa...

Fr
2
Fronk
328I E46
Hallå alla Bimmerfantaster!
jag har ett litet problem med en airbaglampa nu här innan besiktning(december)..
Jag tog isär passagerardörren fram för att fixa en felaktig vajerskena här för ett tag sen och då tog jag av batteripolen då man måste pilla med airbagen i dörren, allt gick bra och jag satt ihop dörren igen och dubbelkollade fuktspärr och att airbagen var ikopplad flera gånger, Men när jag satt på batteripolen igen så tändes airbaglampan.
Det jag skulle vilja veta är vad det kan bero på, har googlat lite utan större resultat och fått fram att det kan vara sensorplattan i passagerarstolen eller nå kablage bak vid batteriet?
Är det nån som kan säga mer specifikt vad det kan bero på samt kostnad att få det fixat?

Tänkte också smita in tips på vad jag ska köpa för tändstift till bilen också, är en 328 från 97 vilket gör att motorn är en m52 om jag inte misstar mig? Ska det bara 4+ stift med 4 elektroder eller mår dom här motorerna bättre av stift med en elektrod?

Amatören gör det han kan gladeligen, medan klåparen gör det han inte kan!
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Hej, gällande airbaglampa så är det enklast att få felkod avläst och titta på alternativ sedan. Kan vara så många olika saker

Sensormatta är vanligt och fixas antingen med en ny (ganska dyrt) eller med ett litet motstånd (väldigt billigt). Finns som mektips här på autopower.

Det vid batteriet är en mojäng som känner av att bilen har rullat och bryter strömmen från batteriet. Har en kompis som fick byta tror det gick på ca 2500 kr för en ny.
Finns dock på ebay har jag sett.
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Med rullat så menar jag vält :/
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Fronk, Detta fixar du lätt med ett eget diagnosverktyg! Jag rekommenderar BMW-scanner som är mycket kompetent till e46. Då får du ut i klartext vad som felar och kan angripa problemet på ett bra sätt.

Jag har PM:at dig

Mvh Ola

Min bil:

Länk

Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Fronk, du har nytt Pm

Mvh Ola

Min bil:

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.