|
|
|
|---|---|
|
Bytte vinterdäck på bilen idag. Haft innan 20" sommardäck och nu original e61 fälgar 8x17 et20 Direkt efter jag fått på åretruntdäckena 17" och ska iväg och köra en sväng så låter det nästan som hjullager som är trasigt? Har assymetriska däck utan rotationspilar men med inside/outside märkning och då har jag alla däckena rätt med outside märket utåt. Men blir ju aningen skumt då mönstret är annorlunda på ena sidan. Ska de vara så?? Tänkte om de kan vara det som gör ljudet. Med 20" har den gått tyst och fint utan några som helst indikationer på sånthär ljud. Nu när jag kör rakt elr svänger vänster är ljudet detsamma men direkt jag vrider till höger så minskar ljudet. Kan även tillägga att dey låter mest i låga farter upp till 50-60km/h. Sen i högre farter över 100km/h låter det inte alls. Någon som kan ha nå idéer? | |
|
Hur långt har du rullat med 20", hur långt har bilen rullat? Vilket däcksfabrikat har du? Låter det mer utifrån någon sida? Det kan inte vara så att grus eller skräp kommit in mellan bromsskölden och skivan? 20":are sliter såklart mer än 17/18" standard. Kör man aktivt med ET som skiljer sig mycket från standard eller/ och tar en trottoarkant tufft så tar ju ting stryk. Lager eller framvagnsrelaterat men svårt att uttala sig om. Inte läst om några flertal som haft lagerproblem på E6X dock. Mvh Asken |
|
|
Slängde på 20" fram för att prova en sväng om de skulle bli tyst men det låter fortfarande. Kör jag rakt så låter det och svänger jag vänster låter det lika mkt ingen skillnad alls men direkt jag svänger höger blir det knäpptyst så antar de är höger framhjulslager?? Kan de va bara oflyt att lagret gick sönder just där och då. Har kanske inget med däckbytet att göra :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.