|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Malleru: Jag tycker det är svårt att värdera M3 E92 och 93, och tycker att det är för högt med det begärda priser 459'. Vad baserar du din bedömning på? Jag tror också ca 400' med tanke på årsmodell, tiden i hallen, de (små) repor som finns etc. |
|
|
SVBL Jag har följt priserna på blocket och mobile.de i flera månader. Då jag letade efter en m3a. Så jag har bra koll på hur priserna ligger. Den silverstone m3an är övervärderat om man jämför med andra m3or på blocket + mobile.de Det går att hitta andra m3or i samma skick som den för ca 400-420 tkr om man tittar runt lite. Det är så jag har min bedömning av priset. Jag kanske har fel men det är så jag tycker :) |
|
|
Lyfter den här tråden lite. Är det någon som har varit å kika på röda M3? |
|
| @Biderman: Innan jag köpte M6an så ringde jag och gav ett bud på 370 men det dög inte :) | |
|
Hej, > > Såg att du är intresserad av en M3 E92, det var jag också…. Så jag åkte och tittade på den röda som du fått tips om. Nu vet jag inte vad du funderar på för användningsområde för din del. Jag är ute efter en bil som jag kan köra med lite dagligen och en del på trackday. Jo, bilen är verkligen snygg i rött, blank står den i hallen. När man som jag är pedant så blir det några varv runt bilen, fortfarande en snygg bil. Nu börjar jag syna bilen mera noga efter att säljaren låst upp den. Mycket fin invändigt, inga märke som jag ser. Börjar titta lite mera på fälgar och däck, däcken fram riktigt bra, bak ca 4-5mm, så det är ok. Skivorna är utan slitagekant, så de är nog bytta. Dock blir jag chockad när jag inser att det fortfarande är enkolvsok på en så ny och potent bil. Hittar märke på båda framfälgarna och sedan även märke på ”stötfångaren” fram och på höger sida på huven. Som jag skrev innan, jag är pedant och att köra omkring med märken i lacken på en bil för 399kkr är inte att tänka på. När jag kom hem så kollade jag mera på kostnaden för att lacka och fixa fälgar till nyskick, ca 15000kr, men då vet jag att det är mycket bra. Tittar sedan på serviceboken, jo, den är stämplad. Dock skulle jag kolla extra vad som är gjort, senaste stämpeln är lite konstigt inskriven, ser ut som en prao skrivit. Vet inte heller om det finns utbildad M-meck på BMW i Lund… > Börjar sedan prata lite säljaren, han berättar om den fantastiska historian om bilen, men inte ett ord om att den hade gått 700mil innan den såldes av Förenadebil. Han pratar bara om vilket enormt intresse han har för bilen, alla vill ha en röd M3…. Bilen är ett säljuppdrag, så någon garant slipper man, dock kan man köpa till en Solidgaranti för ca 7000kr. Efter att läst på i foldern jag fick, så arkiverade jag den "garantin" i centralarkivet. Loggade in på hemsidan för Solid och där kunde man inte ens försäkra denna bil... > Tittar man sedan på utr-listan, så har den inget HK ljudsystem. Synd för jag har idag ett HK system i men äldre M3 och det låter riktigt bra. Tittar man sedan vidare så saknar den CP, vilket då innebär lite lägre bil, bättre sättning på stötdämparna för aktiv körning samt smidda fälgar som även är en halv tum bredare. > > Sammanfattningsvis så skulle jag vilja säga att bilen är snyg och verkar välskött. > Att diskutera pris med säljaren var här utsiktlös, han bara surrade om att alla vill ha en röd M3… > Sedan var jag ingen bra kund, har inget inbyte som han kan missbjuda på och ingen kickback från något finansbolag… > Men letar du efter en snygg posörbil och kan stå ut med det jag reagerar på, så kan det ju vara ett bra köp. > Mvh > |
|
|
Ja dom verkar vara lite svåra att pruta med :) :XM3X3X5, Får tacka för den bra info du gav mig. Ja den ser ritkigt fin ut på bilderna och det är ju helt klart rätt utrustning förutom stereon och alu listerna. Fälgarna kan jag leva med att det är lite skavanker. Vi får se hur det går :) Mvh |
|
| Ska du byta in din Biderman? | |
|
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra.. Gillar den jag har nu, men den här är ju nyare, plus avgassystem och mindre mil.... Svårt :) |
|
|
Att bilen inte skulle omfattas av reklamationsrätt för att det är ett försäljningsuppdrag är ren lögn av säljaren. ------- //Lövet |
|
| Helt otroligt att det fortfarande finns folk som litar på vad en jävla sketen bilförsäljare säger. | |
|
Är det HCU067 som diskuteras? Länk Har vi nu alltså konstaterat att det är en fd demobil? Att den känns lite sliten med tanke på märken på fälgar och kofångare fram? Någon mer som varit och kikat på den som har något att säga? Min bror är väldigt intresserad men inte sugen på att åka 40 mil enkel resa till Lund och bli besviken.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.