|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en X5 -02 med dessa återkommande felkoder. Har sökt och läst ganska mycket om dessa felkoder var för sig och lösningarna verkar vara väldigt varierande. Men kan dom hänga ihop på något sätt? Det första som hände var precis när jag köpt bilen och körde hem så tändes den gula motorlampan. Jag lossade ena batteripolen och den försvann. Men dök upp igen efter ettpar dagar. Nästa problem: abs, antispinn och det gula utropstecknet tändes och ibland (oftast nu) fungerar inte hastighetsmätaren. Detta varierar från dag till dag. Ibland tänds dom och ibland inte. Får förresten ingen felkod på detta. Ska även tillägga att jag tycker den viner lite ibland (läste om att dom kan dra tjuvluft) men detta är inte konstant. Mitt sista problem är att jag fick larmet "Trans failsafe prog" under körning och då rycker bilen typ varannan sekund och går jävligt trögt. Stänger jag av bilen och startar igen så är det borta men kommer tillbaka efter en stunds körning. Köpte mig en felkodsläsare (ELM327) och felkoden på "trans failsafe prog" är P0720 och på den gula motorlampan P1161. Jag raderade felkoden 1161 och den gula motorlampan slocknade i förrgår. Den har inte tänts än men det kommer väl. Jag har ingen lust att köpa del för del för att det kanske kan vara den som är trasig. Känns som det kan bli dyrt isåfall. Tacksam för all hjälp jag kan få!! | |
|
P0720: Länk P1161: Länk |
|
|
Tack! Jag glömde skriva att jag redan visste vad felkoderna betyder. Men det verkar vara väldigt många olika orsaker till dessa felkoder |
|
| Hej.. Om du inte redan har laddat batteriet så är det läge att göra detta eller rent av byta ut det.... Många av dom här bekymren som du beskriver dyker upp när det är dåligt med kräm batteriet eller när det inte längre tar laddning.... Robban.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.