|
|
|
|---|---|
| Om man har tappat en nyckel o sedan avaktiverar den i "EWS" o sedan hittar nyckeln igen, kan den då återaktiveras? Eller har man en gång avaktiverat så är det kört? | |
| Skulle tippa på att det nog är kört.Men vet inte hundra. | |
|
Ett bra tips är att hålla reda på nyckeln i fortsättningen... (OBS viss ironi här, så att det FRAMGÅR tydligt) :) |
|
| Oboy Alexander...Ta reda på fakta INNAN du häver ur dig "lustigheter". Jag fick ett mejl från föregående ägare, från Tyskland, att han nu har hittat den saknade nyckeln, 2 år efter jag köpte bilen... | |
| Jaha, det var en kompis till dig... den har man ju aldrig hört förut... (Viss ironi här också om det inte är tydligt) | |
| "Ett bra tips är att hålla reda på nyckeln i fortsättningen..." Skönt att du ens lägger en kommentar när Dawwe söker ett seriöst svar! | |
|
@Dawwe: Under parollen "allt går att fixa" utgår jag från att en återfunna nyckeln med lite god vilja hos BMW, eller ännu hellre på egen hand med hjälp av lite utrustning, kan återupplivas. Så jag letade lite på nätet och hittade den här tråden på Bimmersfest.com: Länk Där finns bl a ett inlägg av "QSilver7" som verkar ha full koll på lås nycklar och EWS. Men hela tråden är läsvärd och där finns många länkar till andra trådar i samma ämne. Du nämner inte vilken bil det handlar om, men jag hoppas ändå att detta hjälper dig vidare. /Lennart |
|
|
Lenwib: Danke! Om man får tro det här Länk så kan man avaktivera/aktivera en nyckel "hur många gånger som helst". Så det borde vara en enkel match att fixa för BMW, eller för nån som har tillgång till rätt "verktyg" (o kunskapen att hantera "verktyget"...) PS: Det gäller ena E36:an. E34:an har ej EWS original (kom först på årsmodell -95) utan en eftermonterad historia. |
|
| Tror jag kan lösa det åt dig Dawwe, är det till m3:an? | |
|
Hej Micke! Stämmer, den du skall ta in den 17:e. Nyckeln har dock inte dykt upp än, den skickas av förra ägaren från Tyskland. /D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.