|
|
|
|---|---|
|
Hej. Körde Carsoft 6,5 diagnos och fick fram DDE/DME och felkod 18? Någon som kan översätta den? (750 1995 m73) Mvh Skalman | |
|
Ingen?......hmmm, Carsoft verkar flitigt använt bland medlemmarna här, men ingen som vet vad dess koder betyder? Mvh Skalman |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Godmorgon :) Carsoft ger ju BMWs egna koder och för M73 så hänvisar BMWs codlista för felkod 18. Lambdasenor (O2sensor) efter cat bank 2. Sensors signalområde är kontrollerad för att upptäcka om kortslutning existerar på inkommande signal. (fritt översatt från engelska) Inkommande analog 0-1V ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Om jag får din mailadress, så kan jag skicka en fil som du lägger in i Carsoft mappen så får du felkoderna i klartext i programmet. (så som det är tänkt att användas) |
|
|
Hej och god morgon! Hmm....har nyss bytt alla fyra sonder så det låter märkligt med denna felkod. bilen gick lika dåligt före som efter bytet vilket då skulle kunna betyda att kommunkationen mellan sond och.....? är felande? Vad kan trigga felkod 18 annars i "kedjan" så att säga? Tor..tackar PMar dig min mail Mvh Skalman |
|
|
Hasso Om sonderna är nya,men ändå finns en "kortslutning" som kod 18 säger...vart kan felet sitta då? Jag har nämligen en motorstörning som "byter plats" när jag byter plats på DME boxarna, kan detta ha ett samband? Mvh Skalman |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Inte lätt att svara på, du menar att felet följer med boxen till andra cylindersidan när du skiftar så är väl en box felaktig på nått sätt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.